pax1 Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Hater når folk sier at wow er farlig og må vekk. Man selger jo fortsatt alkohol og tobakk? Heh.. det spørs vel hvor lenge.. Og skadevirkningene ved tobakk er jo tydelig merket Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Hm, må vel ringe Kraft Food og få dem til å merke potetgullet sitt med faremerker. For stort inntak av potetgull kan føre til fedme og i verste fall død. Seriøst, det er mye som er farlig om du inntar for store mengder av det. Samme er med WoW. Men begrenser du deg er du ikke akkurat død eller avhengig før du vet ordet av det. Lenke til kommentar
Zeriz Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Husker de kallte WoW spillet fra helvette. Dette sto i avisen. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Det er at særs avhengighetsskapende spill, selvsagt har Blizzard litt av skylda. Likevel er det spillernes ansvar å ikke la det ta overhånd. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Hadde det vært et annet spill, hadde nok ingen fått vite noe om det. Media er først og fremst ute etter penger, og de vet det er mange som har lyst til å lese om hvor farlig WoW er. Solskinnshistorier er lite underholdene, et godt eksempel på dette er Norge Rundt. Og forresten, hvis du kollapser etter 24 timers spilling, så er det noe galt med helsen din. Endret 20. november 2008 av Skurupu Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Vi kaller det spillere som blir fanget i et spillermønster de ikke har valgt selv. De er så lojale til det fellesskapet de er en del av, at når det kommer en ny oppgradering, føler de at de ikke har noe annet valg enn å bli med, sier Aspeland. Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Syns virkelig syns på gutten, som ikke klarer å sette begrensinger. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Det er at særs avhengighetsskapende spill, selvsagt har Blizzard litt av skylda. Likevel er det spillernes ansvar å ikke la det ta overhånd. Det finnes ikke noe som heter "spillavhengig" i følge nyere forskning. http://www.fvn.no/nyheter/innenriks/article633803.ece Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Det er sant at det ofte skyldes sosiale problemer, men jeg er langt ifra enig at det ikke er avhengighetskapende. Jeg har faktisk spilt WoW selv når jeg var yngre, og jeg vet fra egen erfaring at det var vanskelig å legge spillet fra meg. Jeg spilte også bare 3-5 timer hver dag, og det var fordi jeg hadde andre ting å gjøre. De som blir virkelig ille, er de som ikke har et sosialt liv å gå tilbake til. Da er det lett å forbli i spilleverdenen og spille alt for mye. Endret 11. desember 2008 av Camlon Lenke til kommentar
tmg Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 For å tilbakevise ditt argument: Jeg har spilt wow siden et par måneder etter release og jeg synes ikke det er avhengighetsskapende. Forøvrig, de som ikke har noe sosialt liv, hva taper de på å spille om de aldri hadde noe sosialt liv i utgangspunktet? Hvis de da opplever en form for lykkefølelse eller glede gjennom spillet, som de ikke er i stand til å oppleve irl, er ikke det bra? Uansett, jeg mener og har alltid ment at avhengighet er en unnskyldning, det har aldri vært noe problem for meg å ta pauser, slutte i lenger perioder eller lignende. Jeg prioriterer moro fremfor det som er "viktig". Jeg kan lett spille istedenfor å gjøre skolearbeid, men det har jeg alltid gjort uavhengig av spill eller ei. Moro > kjedelig, det at man da unnskylder det med "Det er ikke min skyld, det er spillet som skaper avhengighet" synes jeg er litt teit. Jeg kan sikkert si dette, men fakta er at det er MIN feil, ene og alene, at jeg prioriterer som jeg gjør. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Sikkelig tilbakevisning. Jeg ble ikke avhengig. Dette betyr at ingen blir avhengige? Det er en logisk svikt. Det er kanskje ikke vanskelig for deg, men for mange er det. Tar man pauser vil man henge etter og vennene i WoW forventer at du er der for dem. Ofte forventer guilden også at du spiller. Ikke bare er det gøy å spille, men det blir også forventet at man skal spille eller så svikter du WoW-vennene dine. Selvfølgelig skaper det avhengighet. Er det bra at folk slutter å delta i det sosiale livet og slutter å gå på skolen. Skolen sørger for at du får en ordentlig jobb og det sosiale livet er en viktig for å bli lykkelig. Nei, de som ikke har noe sosialt liv har ikke best av å bruke all tiden sin på WoW. Her er det snakk om spillet er avhengigskapende eller ikke. At det er avhengigskapende betyr ikke at det ikke er ditt ansvar hvis du blir avhengig. Det er ditt ansvar om du begynenr å røyke, men røyking er forsatt avhengigskapende. Det er ditt ansvar om du starter å bruke heroin, men det er forsatt avhengigskapende. At du blir avhengig av WoW er ditt ansvar, men det er forsatt avhengigskapende fordi den har alle trekkende som trengs. Endret 12. desember 2008 av Camlon Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Det er at særs avhengighetsskapende spill, selvsagt har Blizzard litt av skylda. Likevel er det spillernes ansvar å ikke la det ta overhånd. Det finnes ikke noe som heter "spillavhengig" i følge nyere forskning. http://www.fvn.no/nyheter/innenriks/article633803.ece Greit, det er et spill som appellerer til samfunnstapere, og således blir regnet som avhengighetsskapende, da disse bruker uhorvelig mye tid ingame. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 jeg kjenner at det er lettere å spille mye når livet går dårlig, og det er lettere å spille mindre når livet går bra. Det er deilig å gjemme seg i en annen verden hvor man er respektert og man mestrer ting, når alt går skeis i virkeligheten. Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Vet ikke helt om det er positivt eller negativt. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Vet ikke helt om det er positivt eller negativt. Det er positivt på den måten at jeg får et "fluktsted" fra den virkelige verden når det går tungt, men hvis det går tungt i lengre perioder så kan det blie noe negativt i at jeg mister mye sosialt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå