genetex Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Link: http://www.dagbladet.no/kultur/2008/11/17/554384.html "Aspeland mener Blizzard burde ha markedsført spill-oppgraderingen på en annen måte enn de har gjort. - Denne oppgraderingen er mest aktuell for elitespillerne, fra level 70 og oppover. En vanlig amatør har ikke noe utbytte av det. De kunne ha markedsført det for elitespillerne, og latt være å gjøre det til en allmenn spillersak, mener han." Synest det er bra at folk som har peiling kommer med uttalelser. Synest det er sykt hvor mange (her på forumet også) som absolutt skal spille konstant i flere dager med egne skjema over hvor mye søvn etc. Det er jo faktisk helt forbanna usunt, en av de få gangene hvor ett spill ikke bare er ett spill lenger, men fysisk usunt som bare pokker. Er dere gale hele gjengen? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Dette er ikke WoW sin skyld. Dette har med folk som ikke klarer å sette begrensninger å gjøre Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Generalisering er en fin hund. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Han var våken ca 24 timer, inkludert et par timer søvn, og han spiste. Og legene mener han er utslått av spilling? Om man ikke tåler såpass er det noe alvorlig galt med personen. Ingen friske personer tar skade av 24 timer uten søvn Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Jeg var våken i 68 timer i strekk med veldig få pauser. Dette var under en LAN arrangering jeg hadde stilt i stand og de jeg trodde var med meg i crewet stakk av, og lot meg være alene. Jeg vil ikke skuffe de oppmøtte grunnet andres idioti og gjorde det jeg kunne for at de oppmøtte, vel 35 ungdommer, skulle få det LANet de hadde betalt 100 kr i inngang for. Jeg har aldri spillet WoW lengere enn 5 timer i strekk, derimot har jeg spillet Ocarina of Time og Twilight Princess i et kjør, rundt 25 timer totalt. Er vel mongoloid i hodet (ingen kommentar denne gang Lycan ) Endret 17. november 2008 av Bear^ Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Dette er ikke WoW sin skyld. Dette har med folk som ikke klarer å sette begrensninger å gjøre Og foreldre som ikke vet hva barna dems holder på med. Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) De som er i utgangspunktet svake blir lettere avhengig og gærne av spill. De burde aldri spilt spill som er farlige for dem, i hvert fall ikke så mye. WoW har jo ikke skylda for det, men WoW er et veldig påvirkende og avhengighetsskapenede samt bra spill, og vil derfor bli fort dømt for å være synderen. Foreldrene må være nøysomere og ikke tolerere titallstimer foran skjermen (med unntak av lan ). En i klassen satt visstnok 12-18 timer i strek også, synd at spilleavhengighet skal ødelegge så jævlig. Endret 17. november 2008 av Crash Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Han var våken ca 24 timer, inkludert et par timer søvn, og han spiste. Og legene mener han er utslått av spilling? Om man ikke tåler såpass er det noe alvorlig galt med personen. Ingen friske personer tar skade av 24 timer uten søvn Det må ha vært noe annet galt med personen, ikke noe problem å være våken i 24 timer uten mat, særlig ikke når alt man gjør er å sitte foran maskinen. Må ha vært hans første LAN, og dermed første gang har ikke har fått sin dyrebare 14 timer med søvn... Lenke til kommentar
SnusHanen Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Stakkars de som skal i militæret og får et møte med mestringsøvelse da gitt Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Er man under 18 er det ene og alene foreldrenes ansvar hva ungene deres holder på med. Dessverre i dagens samfunn klistrer foreldrene ungene fremfor spill som barnevakt slik at de selv får jakte på en kariere. Har man ikke tid til å være familieperson burde man heller ikke fått unger fra børjane av. Foreldre er nødt til å sette seg inn i den nye digitale verden vi lever i . Dessverre er det veldig populært i dag å helle syte i media når ungen er blitt avhengig av f.eks et onlinespill som WoW. Selvfølgelig er det grusomme Blizzard sin skyld. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Spilte fra kl 16.00 på fredag til kl05.30 lørdag, opp kl 11.00, spilte fra 11.30 til til 05.00, opp kl 11.30, spilte fra 11.45 til 17.30. Og det har vært mye verre før, tåler han ikke det, er han ikke skapt for gaming Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Stakkars de som skal i militæret og får et møte med mestringsøvelse da gitt Trenger ikke gå så langt som mestringsøvelsen, som oftest er det lite søvn på de fleste øvelsene, og når man i tillegg gjør fysisk/psykisk tungt arbeid... yay! Nei noe annet er galt med den personen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Det er jo rett og slett helt utrolig at folk ikke greier å ta vare på seg selv når de sitter foran skjermen. Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Ja dette er selvfølgelig Blizzard sin feil. Det har ingenting med at foreldrene ikke har kontroll å gjøre. Det har ingenting med at denne mannen ikke klarer å styre seg å gjøre. Neeeeida dette er helt å holdent noen amerikanske spillkodere sin feil, de har selvfølgelig planlagt dette fra sine kontorer og har lagt inn hypnose i koden... Nei denne spesialisten burde nok sette seg ned å faktisk sette seg inn i hva faen han snakker om... Lenke til kommentar
SnusHanen Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Spilte fra kl 16.00 på fredag til kl05.30 lørdag, opp kl 11.00, spilte fra 11.30 til til 05.00, opp kl 11.30, spilte fra 11.45 til 17.30. Og det har vært mye verre før, tåler han ikke det, er han ikke skapt for gaming tja du har jo en del timer med søvn der da, så vanskelig er det ikke. Men hvorfor heller ikke sove litt isteden for å lvl i dvale, like mye exp pr time når man er mer våken og opplagt. Men min ting Og det med mestringen, ja sant det mange øvelse med lite søvn, men man får alltids litt søvn. Hjelper vel litt at man ikke stirrer på pixler også etter fire døgn oppe, så jeg ting som ikke eksisterte, moro å tenke på etterpå gitt:P Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 24 timer med mat og søvn? pft det er da ingenting. På TG 04 elns så ble dog litt mye på meg.. "Våknet" av at jeg sto ved et sånt politi kammer eller hva det var å snakka piss. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Kanskje var det grafikken som ble for sur? Fra spøk til alvor, Kanskje gutten hadde hatt noen tunge kvelder før det også (som ikke kom frem), eventuelt gått utsultet å ventet på å få kjøpt spillet. Lenke til kommentar
SnusHanen Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 kanskje han tenkte " hmmm kan ikke kjøpe meg mat nå de neste dagene, måååå ha råd til wotlk når det kommer ut!!" Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Poenget er at store mengder dataspilling ikke er helt bra! Som noen av dere sier, det er foreldrene sitt avsvar osv.. Slike artikkeler er for og gjøre foreldre oppmerksomhete på dette.. 24 timer er ikke mye.. men når man er 15 år er kroppen i full utvikling og det blir fort at man får lavt jern, altfor lite vann i kroppen osv.. Kan jo være mange ting som har spilt inn.. men det er jo ikke just det heller som er poenget! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZQr2eN Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Er jo ikke sikkert at gamingen har noe med anfallet og si i det heile tatt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå