andesam Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Heisann. Er for tiden på utkikk etter bil. Tenker i klassen 30-40 000 kr. Er student så er på utkikk etter en bil som jeg ikke trenger å bruke så mye penger på å reparere, og en jeg kan ha i noen år fremover. Er veldig sugen på en 3- eller 5-serie, men er vanskelig å finne noen som ikke er ungdomskjørt føler jeg. Er også lysten på en audi 100 eller 80. Men trenger i bunn og grunn en bil som er relativt billig og enkel å reparere, og driftssikker. Noen som har forslag? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Er du ute etter en fornuftig bil som er billig i drift ville jeg sett langt bort ifra BMW og Audi og satset på noe japansk. Jeg var i samme situasjon som deg for en liten stund tilbake, og jeg endte opp med en 2004 Renault Kangoo 4x4 varebil som jeg ga 35k for. Grunnen til at jeg valgte den fremfor en bil i samme prisklasse fra 90-tallet var at denne har gunstig forsikring (i overkant av 5000,- i delkasko), er en god del mer kollisjonssikker samt at den har firehjulsdrift. I ettertid har jeg også hatt god nytte av lasterommet. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Det høres fornuftig ut ja. Toyota har jo noen biler som ikke er så alt for gale. Bare jeg kan finne en med en nogenlunde motor, hehe. Hva med mercedes eventuelt? Ligger et par eksemplarer på finn som ser temmelig ok ut. En kamerat har en eldre e-serie (eller c), han mente den var billigere å vedlikeholde enn mange andre biler. De er jo også kjent for å være evighetsmanskiner.. Lenke til kommentar
fb60 Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Er du ute etter en fornuftig bil som er billig i drift ville jeg sett langt bort ifra BMW og Audi og satset på noe japansk. Jeg var i samme situasjon som deg for en liten stund tilbake, og jeg endte opp med en 2004 Renault Kangoo 4x4 varebil som jeg ga 35k for. Grunnen til at jeg valgte den fremfor en bil i samme prisklasse fra 90-tallet var at denne har gunstig forsikring (i overkant av 5000,- i delkasko), er en god del mer kollisjonssikker samt at den har firehjulsdrift. I ettertid har jeg også hatt god nytte av lasterommet. Har du hatt mye problemer med Kangooen din? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) Er du ute etter en fornuftig bil som er billig i drift ville jeg sett langt bort ifra BMW og Audi og satset på noe japansk. Jeg var i samme situasjon som deg for en liten stund tilbake, og jeg endte opp med en 2004 Renault Kangoo 4x4 varebil som jeg ga 35k for. Grunnen til at jeg valgte den fremfor en bil i samme prisklasse fra 90-tallet var at denne har gunstig forsikring (i overkant av 5000,- i delkasko), er en god del mer kollisjonssikker samt at den har firehjulsdrift. I ettertid har jeg også hatt god nytte av lasterommet. Har du hatt mye problemer med Kangooen din? Da jeg kjøpte den ble katalysatoren byttet, det ble også et motorfeste, en coil og pluggene. Dette betalte den forrige eieren (leasingselskap), så jeg har verken hatt noen problemer eller utgifter med bilen selv. Jeg er ihvertfall godt fornøyd sålangt. Herlig med firehjulsdrift nå på vinterstid også. Går til og med han å ha det moro med bilen. Det høres fornuftig ut ja. Toyota har jo noen biler som ikke er så alt for gale. Bare jeg kan finne en med en nogenlunde motor, hehe. Hva med mercedes eventuelt? Ligger et par eksemplarer på finn som ser temmelig ok ut. En kamerat har en eldre e-serie (eller c), han mente den var billigere å vedlikeholde enn mange andre biler. De er jo også kjent for å være evighetsmanskiner.. Vær obs på at det kan være store forskjeller på hva du må betale i forsikring med "stor" motor kontra en som er litt mindre. De bruker jo også som kjent mer drivstoff. Hvilken C-klasse snakker du om? Den C-klassen over er vel den enkeltmodellen jeg har kjørt forbi flest ganger på vinterstid som har hatt problemer med fremkommeligheten. Da snakker jeg om vanlige, kommunale veier. Endret 18. november 2008 av >Jonas< Lenke til kommentar
Kjellcorp Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Fin en bil som du tror du kommer til å trives med, men ikke alt for stor motor ettersom det bruker mer bensin\diesel. tenke på hvilke prisen vi har i dag så merker jeg det på lommeboken min... Men har du tittet på noen av de golfene ? småe og veldig lett kjørt samtlig de bruker ikke så mye ettersom det er noen få små hester der Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Fin en bil som du tror du kommer til å trives med, men ikke alt for stor motor ettersom det bruker mer bensin\diesel. tenke på hvilke prisen vi har i dag så merker jeg det på lommeboken min...Men har du tittet på noen av de golfene ? småe og veldig lett kjørt samtlig de bruker ikke så mye ettersom det er noen få små hester der Golf til 30-40000 = uforutsette utgifter. Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 det gjelder forsåvidt alle biler. Det viktigste er å finne en bil du selv liker! Lenke til kommentar
Kjellcorp Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) ja akkurat.. det jeg mener å.. men vis du sluquet ikke mener å finne en golf(litt nyere) til 30-40 tusen så lurer jeg å på du har drukket..? Endret 18. november 2008 av Kjellcorp Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 ja akkurat.. det jeg mener å.. men vis du sluquet ikke mener å finne en golf(litt nyere) til 30-40 tusen så lurer jeg å på du har drukket..? Ut i fra hvordan du skriver kan det tyde på at det er du som har drukket. Jeg har ikke skrevet et eneste ord om at det ikke går an å finne en Golf til 30-40000. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå