Kristian. Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Kjedet meg litt i sta, og tenkte jeg skulle prøve og lære meg photoshop - fiklet litt med forskjellige effekter og endte opp meg dette: Original: Resultatet: Endret 17. november 2008 av Kristian Moe Lenke til kommentar
Q-melk2 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Step away from the photoshop. Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Som jeg sa, kjedet meg :!: Hva syntes dere om resultatet da? Endret 17. november 2008 av Kristian Moe Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Ser du har brukt glow/guassian blur/feather på fuglen. Ser ikke bra ut Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Var nesten det jeg ville høre Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Beklager, men det var dårlig. Langt fra bedre. Du burde ha gjort en bedre selection, og når fuglen var så undereksponert som den var var det veldig dumt av deg å gjøre bakgrunnen mye mørkere og la fuglen være som den var. Du burde ha fjernet blåstikket, gjort kontrasten sterkere og fuglen generelt lysere. Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Wee! Endelig litt konstruktiv kritikk... Et av mine første bilder, måtte bare teste ut litt effekter, noe som ikke gikk så bra Endret 17. november 2008 av Kristian Moe Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Hmm.. Da spør jeg: Hvilke effekter brukte du? Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Kort: glow/guassian blur/feather Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Du har outer glow på fuglen? Noe du MÅ huske når du bruker outer glow er å bytte standardfargen, som er en lys gulish farge. Stygg som fillern, skjønner ikke hvorfor den er satt som standard. Lenke til kommentar
gormley Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Hva med auto color, auto osv ...? Ellers kommer man langt med Lightroom når det gjelder undereksponerte bilder. Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Konklusjon; Ikke kjede seg! Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Jojo kjede seg men lær av guider ;D Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Jepp! Lenke til kommentar
Q-melk2 Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Konklusjon; Ikke kjede seg! Tvert imot, det å kjede seg er beste måten å lære på. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Jeg skal ikke be deg slutte med Photoshop. Dette er et program det tar lang tid å lære seg. Jeg har holdt på med det i rundt åtte år og finner fortsatt nye måter å bruke det på. Men for å si det mildt, det første året med Photoshopping - ikke bry deg med å poste resultatene på et forum Det vil være dritt uansett. Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Tror jeg foreløpig holder meg til og redigere bilder jeg har tatt Ikke noe "fancy" greier Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Primærmåten man bruker photoshop på er å gjøre ferdig bildene du redigerer. Ikke gjøre de om til noe helt annet. Så en faglært fotograf vil se de åpenbare problemene med orginalbildet du postet. Det er for mørkt og fargedødt. Når du så har rettet opp det vil en kresen fotograf se at bildet antageligvis er tatt med et billig objektiv, som gjør detaljnivået ganske dårlig. Derfor vil man bruke de nødvendige verktøyene for å framheve det. Når bildet så er krystallklart, burde man vurdere om bildet er godt nok til å begynne å manipulere. Og da spørs det om det i det hele tatt er nødvendig. Og skal man først begynne å manipulere så bør man ha lagt en plan på forhånd, for hvordan resultatet skal se ut. Ikke bare gå berserk med verktøyer du aldri har hørt om før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå