tepe2 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Min Nokia N73ME har gått til streik. Når jeg slår den på kommer den hvite skjermen med "Nokia" med blå skrift, som vanlig, men der stopper den opp. Kommer ikke videre, skjermen blir bare helt hvit etter ca ett minutt. Må ta ut batteriet for å få den av. Har prøvd å ta ut/sette i minnekortet også. Hjelper ikke. (Hvis noen har tips vær så snill å gi lyd, vil jo helst ikke bytte tlf ennå) Derfor regner jeg med at jeg må kjøpe ny i butikk imorgen, evt bestille på nett i kveld. Regner med at jeg fortsatt (utrolig nok) går for Nokia, søppelmerket jeg har blitt vant til. Følgende er toneangivende for mitt bruk/mine ønsker: 1. Samme OS som N73 (er vel symbian?) 2. Veldig bra kamera (viktig) gjerne xenon-blitz som vel fungerer best? 3. Bra på video også 4. Må ha grei kalender med mulighet for å legge inn mange gjentatte notater med alarm 5. Batterikapasitet er viktig, men blir vel vanskelig å få dette også? Jeg ringer ikke veldig mye så tror god standby-tid er å foretrekke framfor taletid. 6. Musikk - må selvfølgelig ha dette også, men bruker tlf veldig lite til musikk. 7. Størrelse/fysiske mål/vekt: gjerne minst mulig, men ser at jeg sikkert må fire litt her. 8. Bør generelt være ett hakk opp på de fleste områder sammenlignet med N73, også når det gjelder minne. 9. OBS. Har ett 2 GB mini-sd kort som fulgte med min N73ME, og går da ut fra at jeg må ha en tlf som støtter dette kortet siden jeg har lagret alt på minnekortet (og heldigvis for det). Eller finnes det løsninger som gjør at jeg kan kjøpe tlf med annet kort og likevel få overført fra kortet jeg har. (Har Nokia PC-suite og har lagret kontakter og en del bilder m.m. på min stasjonære pc, men ikke alt) 10. PRIS: Egentlig ikke mest relevant, men ønsker i utgangspuntet ikke å gå mye over 3000 kr. Men men, vi får se. Jeg ser at N79 passer det meste her? Men den støtter vel ikke Mini-SD? N82 ser grei ut, men har jo til og med mye mindre batterikapasitet enn N73? N85 kunne absolutt vært svaret, men har ikke så god blitz. Kan ellers nevne at jeg surfer svært lite på nett med tlf. Men det må gå an å installere programmer på den, slik som på N73. Man får vel ikke alt man ønsker i en tlf? F..n så vanskelig. Jeg er heller ikke oppdatert på mobilfronten. Kan kanskje til nød velge annet merke, men da bør det jaggu være god grunn til det. Kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 OK. Dersom ingen kommer opp med noe nyttig så regner jeg med at det står mellom N79 og N85. Men kan noen være så snill og bekrefte at ingen av disse støtter minnekortet jeg har fra før? (Tror det er mini-SD, står hvertfall mini på det) Kan noen også bekrefte at det er en enkel sak å overføre alt fra mitt gamle minnekort til et nytt, for det blir jeg vel nødt til dersom jeg kjøper en av disse to? Til slutt, hvilken blitz har N79, og hvor bra er denne? Er det forskjell på blitz og kamera N79 vs N85? Begge er vel hakket bedre enn N73 også i dårlig lys? Vær så snill noen... Lenke til kommentar
presjes Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Nokia N85: MicroSD som kan hurtigveksles, maks. 8 GB. Kamera med 5 megapiksler (2584 x 1938 piksler). Dobbel LED-blits. Nokia N85 Specs Nokia N79: MicroSD som kan hurtigveksles, maks. 8 GB Kamera: Likt som i N85. Dobbel LED-blits. Nokia N79 Sepcs Ser ingen spesiell grunn til å foreslå andre merker enn de du allerede har funnet frem. Det skaper bare mer usikkerhet og selv så endte jeg opp med mobilen jeg først tenkte på. Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Heisan og takk for svar:) Har skjedd noe jeg på forhånd ikke trodde: Etter å (i løpet av natten) ha bestemt meg for å gå for enten N85 eller N82 søkte jeg litt her og der, endte opp på engelskspråklig forum via Nokia.no sine sider. Prøvde ut et tips derfra, nemlig å holde inne grønn ringeknapp, stjerne og 3-tallet mens tlf var avslått. For deretter å slå på tlf, fortsatt mens jeg holdt inne de 3 knappene. Dette fungerte. Men det har nullstilt tlf helt. Hvis den fortsetter å fungere beholder jeg den istedet for å kjøpe ny. Men irriterende å måtte stille inn alt på nytt. Har en gammel backup tatt med Nokia PC-Suite, men får ikke koblet til. Noen som vet hvordan jeg må gå fram nå. Kanskje bruke en eldre versjon av PC-Suite? Nå er vel tlf i "fabrikkmodus", så den støtter kanskje ikke nyere versjoner av PC-Suite? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå