Gå til innhold

Noe bærbart å se film på, hva velger man?

Anbefalte innlegg

Hvilken bærbar mediaspiller burde man gå for nå om dagen?

Er det ipod touch som er best når det kommer til å se film på, eller er det bedre å gå for et litt dyrere alternativ som Sony Ericsson's Xperia X1? Det skal sies at jeg også trenger ny mobiltelefon, og driver og sikler litt på sistnevnte. Noen som kan si hvordan denne er å se film på vs ipod touch (eller det som måtte være av bedre bilde/skjermkvalitet ute på markedet? :ermm:

EDIT: Også hadde det vært ett stort plus med wifi på duppeditten så man får surfet litt når man er på tur :thumbup:

Endret av Mumsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo jeg må si det fristet litt med noen av de der :p

Noen som vet noe om hva som er å anbefale, archos 5 eller cowon o2?

Lenke til kommentar

Skal ikke koste mer enn 3000, det er max. Lagringskapasiteten er ikke så veldig viktig, klarer meg med 32, men er jo fint med litt å gå på.. Og at det er trådløst internett på den teller også en del. Så jeg har sett en del på archos 5 120GB (den på 60GB koster jo mer enn 120..). Noen som kan si noe om denne, og er det bare butikkene som dukker opp på prisguiden som fører archos 5?

"bærbar mediespiller med wifi"

det åpenbare valget om du skal ha value for money er jo en netbook, om ikke det blir for dyrt og stort. lite som slår en 9" laptop med 6 cell batteri når det gjelder underholdning.

eks http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=108301

Jeg har faktisk vært inne på den tanken tidligere i dag, men glemte helt å sjekke prisen på denne =) Kan du fortelle noe om hvordan denne fungerer med filmavspilling?

Endret av Mumsen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Jeg har faktisk vært inne på den tanken tidligere i dag, men glemte helt å sjekke prisen på denne =) Kan du fortelle noe om hvordan denne fungerer med filmavspilling?

Jeg har ikke den der, jeg har en acer aspire one A150 med 6 cell batteri - en kombo som koster 4000, derfor jeg nevnte den billige utgaven. Har vel ca 6-7 timer batteritid avhengig av hva jeg gjør på min AAO, noe som holder for det meste. Skjermen er helt genial, du kan tenkte deg en netbook som en av de dyreste bærbare dvd spillerne (mangler jo DVD drive så du kan ikke se på DVD, men skjermmessig). Veldig lysskarp og god skjerm, mye bedre enn TVen og den andre laptopen min. Går ut fra du får en del av filmmaterialet ditt fra "der hvor solen aldri skinner" så da har du jo muligheten til å laste rett ned og se på. Min har forøvrig 120GB HDD mens nå finnes en 160GB versjon til ca samme prisen, så lagringsmessig må du opp i de største archosene for å slå den uansett. Sef kan du droppe digert batteri men 2-2.5 timer med batteri er litt lite IMO. Jeg kjøpte meg aldri noen dedigert videospiller selv om jeg tenkte på det lenge fordi jeg synes prisen var for stiv for såpass smalt bruksområde. Prisen på en netbook er jo litt over 3000, opptil 4000 for komboen jeg bruker, men du får jo såpass mye mer. Det du får mindre av er vel batteritid (ca samme på video, en del midnre på lyd) og den er ikke fullt så bærbar. Spørs litt hva du skal bruke den til. Er du student og bruker den på buss etc så er en netbook + http://www.portapad.no/ noe du virkelig bør vurdere, husker jeg tok buss til skolen "før i tiden" og hatet å holde saken hele turen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...