Gå til innhold

Gaming PC til 10-12k

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har satt opp en PC, men vet ikke om den gir nytte for prisen :)

Den skal brukes til ltt av alt. Spesielt gaming :)

Kabbinett: 1069kr

Antec Nine Hundred sort miditower

Strømforsyning: 989kr

Thermaltake Toughpower 750W

Skjermkort: 3795kr

ASUS HD4870X2 2 GB GDDR5 PCIe 2.0 ATI RV770 XT, GS750 MHz, 2xDVI,HDMI

DVD- rom: 250kr

Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7203S SATA Duallayer,LabelFlash, sort bulk

RAM: 795kr

Mushkin XP2-8000 (4096 MB)

Hovedkort: 1390kr

ASUS P5Q DELUXE S775 P45 ATX 2XGLN+1394 SATA2R FB1600 DDR2

CPU: 2059kr

INTEL Q9300 LGA775 2.50G 6MB 1333MHZ FSB BOXED PROCESSOR

CPU-kjøler: 551kr

NOCTUA NH-U12DX CPU Cooler

HDD: 499kr

Samsung Spinpoint F1 500 GB 16 MB

Jeg lurer litt på det skjermkortet. Ja, det er heftig, men det blr varmt. Får jeg problemer med varme?

Passer det inn med et trådløst nettverkskort på hovedkortet? (Skjermkortet tar stor plass)

---------------------------------------------------------------

Skulle også hatt:

1 WS skjerm 22"(kan ta mindre og)

1 trådløst nettverkskort PCI/PCI-E?

Jeg trenger disse fordi broren min vil kjøpe den gamle PCen, men jeg vil ha noen av de gamle delene i den nye.

Endringer:

Nytt kabinett.

Endret av SmS_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

helt enig der... skal du f.eks. overklokke evt ting bør du ha den såkalte "dataverdenens svar på kjøleskap" som er Antec Nine Hundred... et kabinett jeg kan anbefale på det høyeste!

CPU: Idle er den på 35-40 grader hos meg, og jeg fikk den ikke til å gå høyere enn 47 grader etter ca 6 timer med gaming (var på LAN ;)

GPU: fikk den ikke mer enn 47grader (ja jeg mente 47 og ikke 57!) og det var på sammen LAN ;)

så jeg overklokka den likegreit med sånn 10-20% og likevel er jeg ikke over 55 grader etter intens gaming i mange timer!!!

den er OK å montere i, eneste er at den har PSU i bunnen, så bare sjekk at du har rundt ca 40cm kabel på de lengste strekkene (cdrom og HDD)

eneste er at den lager litt lyd da (grunnet den svære 20cm viften i toppen), så hvis denne pcn skal være stille mediapc og stå i stua er den ikke så veldig å anbefale...

men er du ikke så veldig bryende om lyden er nok denne ganske perfekt, tar ikke så altfor stor plass heller (meditower)... og btw så er det ATX kabinett ;)

GPU jeg bruker er en Asus EN8800GTS 512.

CPU jeg bruker er en Intel Core 2 Duo E8400.

lykke til da! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

så ut så et bra oppsett så vil nok dra det mest med glans, har kun å si litt på strømforsyning som jeg ville ha byttet til en av Corsair sine ettersom de har bedre kvalitet og mindre feil. Ellers vil jeg si at du ikke trenger mer en Asus P5Q hovedkort vist du ikke skal overklokke, men vist du skal overklokke beholder du det du har nå.

Velg Samsung Syncmaster 22tommer WD til rett under 2000 (på komplett), konge skjerm. Kan egentlig nevne med denne størrelsen på skjerm trenger du ikke bedre skjermkort enn 4870 vist du vil spare litt penger, ettersom 4870x2 utgjør den store forskjell på store skjermer (24"), men liten forskjell på 22" og nedover. Så hva du gjør her er jo litt opp til deg selv.

Nettverkskort velger du et nytt et, med et av de 2 fornevnte skjermkortene har du plass til 1 PCIex1 kort og 2 PCI kort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...