Gå til innhold

Formatere bærebar fra innsiden?


square

Anbefalte innlegg

Hallo! Har en HP G7000 Notebook PC, bærebar og har så mye filer på PCen. Så nå vil jeg slette/formatere alt på pcen. Men istedenfor og kjøpe vista har jeg fått tips om at jeg kan slette/formatere fra innsiden! Går dette? Kan jeg få en guide på ossen jeg gjør det?

 

For 4 måneder tilbake prøvde jeg noe sånnt. Men funka ikke. Prøvde noe sånn som sletta alt som hadde blitt lasta ned fra eks. 3/11/08. Men når jeg skrev inn 29/12/07 gikk det ikke. Gjorde jeg noe feil eller er dette bare tull?

 

takker for svar

 

- square / airex

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke fikk cd så skal det nok ligge på en annen partisjon.

 

Recovery partition (including possibility to recover system, applications and drivers separately); Optional re-allocation of recovery partition; Recovery CD/DVD creation tool; Symantec™ Norton Internet Security™ 2008 (60 days live update); Notebook Help & Support
Lenke til kommentar
Hvis du ikke fikk cd så skal det nok ligge på en annen partisjon.

 

Recovery partition (including possibility to recover system, applications and drivers separately); Optional re-allocation of recovery partition; Recovery CD/DVD creation tool; Symantec™ Norton Internet Security™ 2008 (60 days live update); Notebook Help & Support

 

 

Så du mener at det ikke finns noe måte og formatere/slette alt på pcen uten pc? eller nestena alt ?

Lenke til kommentar

Det ligger en partisjon der innstalleringsfilene er på maskina. Når du starter maskina så får du muligheten til å starte recovery. Tror du må trykke F12. Litt usikker på hvilken tast det er men det står på skjermen. Velger du dette så vil du få opp valget om å ta backup eller ta en helt clean install. Velger du det siste så vil maskina etterpå fremstå som da den var ny.

Lenke til kommentar
Det ligger en partisjon der innstalleringsfilene er på maskina. Når du starter maskina så får du muligheten til å starte recovery. Tror du må trykke F12. Litt usikker på hvilken tast det er men det står på skjermen. Velger du dette så vil du få opp valget om å ta backup eller ta en helt clean install. Velger du det siste så vil maskina etterpå fremstå som da den var ny.

 

 

jaok! takk for svar : -D!

Lenke til kommentar

Hvis du ikke fikk med recovery DVD, så er vel bare at du prøver å trykke F11 (iherdig) under oppstart (kaldstart) av PC-en.

Da skal du havne på en meny som lar deg gjennopprette systemet.

 

Et tips til deg når du har fullført gjennoprettningen, er å avinstallere all den drittn som følger med (google toolbar, norton trial, HP-programvare (= reklame) etc.) Dette gjør du fra Kontrollpanel -> Programmer og Funksjoner.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke fikk med recovery DVD, så er vel bare at du prøver å trykke F11 (iherdig) under oppstart (kaldstart) av PC-en.

Da skal du havne på en meny som lar deg gjennopprette systemet.

 

Et tips til deg når du har fullført gjennoprettningen, er å avinstallere all den drittn som følger med (google toolbar, norton trial, HP-programvare (= reklame) etc.) Dette gjør du fra Kontrollpanel -> Programmer og Funksjoner.

 

prøvde dette nå nettopp. men jeg kom til gjenopprettnings greier. Og der kunne jeg velge og slette noe. Og det tidspunktet som var lengst tilbake i tida var 10/11/08. Jeg trykka F11 og dit kom jeg.

Lenke til kommentar
Nå er det så variert med modeller og sære menyer, så akkurat hvordan HP sin recovery meny ser ut, husker jeg ikke, men har du ikke noe sånnt som heter "fullstendig sytemgjenoppretting" ? Som altså tilbakestiller alt til fabrikkinstillinger og gjør slik at PCen blir som ny?

 

Når jeg leser beskrivelse så står det: ''Systemgjenopprettning tilbakestiller pcen til fabrikkinnstillingene eller no ..'' også trykker jeg fortsett. Men så kommer jeg til det dumme greiene hvor jeg skal finne et tidpunkt jeg vil tilbakestille til .

Lenke til kommentar

Så du får ingen andre menyer eller valg som kan lede deg en annen vei?

Sist jeg tok på en HP maskin, så husker jeg at jeg fikk den rollbacken som du nevner, hvor man ruller tilbake til et tidligere lagret gjennopprettingspunkt, men det fantes også den biten hvor man kunne kjøre komplett recovery.

Finner du ingenting, så ta en titt i manualen, den er ikke bare tungvindt og unødvendig :)

 

Produsentene er så ivrige på å endre på recoverymetodene sine, at det blir vanskelig å huske alle menyen i hodet utenatt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...