Gå til innhold

WD HD TV Erfaringer ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sakset fra ITavisen.no

Western Digitals nye WD TV Live mediaspillere tar kvelden om man installerer den nyeste oppdateringen fra WD.

Farlig oppdatering gjør WD TV Live ubrukelig

Ikke lenge etter lanseringen av WD TV Live har produsenten Western Digital satt sammen en oppdatering som gjør langt mer enn bare å forbedre produktet.

Eiere av den lille mediaspilleren skriver på nettforum at oppdateringen 1.101.12 fører til at spilleren ikke viser film, men kun en svart skjerm.

Ikke installer denne

WD erkjenner problemet med 1.101.12 og har trukket oppdateringen fra nettsiden. Til WD har mekket sammen en ny firmware er det nok best å ikke trykke på «upgrade now». Svært mange av de som har installert oppdateringen skal ha fått problemer, skal vi tro Engadget.

Sjekk teksten jeg markerte med rødt. Det ser ut til at skribenten hos ITavisen har en selvmotsigelse i artikkel. Om de har trukket den så hva galt kan skje dersom en forsøker upgrade now?!

Lenke til kommentar

Kjøpte en WD TV live til sønnen min og den endte opp bricket med den omtalte firmwaren.

Da jeg reklamerte så slapp jeg å sende tilbake den gamle, så skal gjøre et forsøk på å boote den opp selv. Den har TTL serieport inni boksen og kjører linux svjv. Har bestilt meg et RS-232 til TTL adapter som jeg skal prøve å få kommunikasjon med :-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En grei boks det her, men..

Er det noen som vet om der er noen mulighet for å spille av fra andre enn youtube? Finnes jo et uttallig utvalg av slike tjenester som mange er bedre enn youtube..

Kunne vært fett med en browser versjon og kanskje..

Mulighet for å bruke spotify hadde også vært kanonfett..!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har litt blandete følelser når det gjelder denne avspilleren. Bruker den til å spille av fra Home server (Acer Easyshare) via kablet nettverk. Dette fungerer sånn nogen lunde. Ordinære divxer klarer den fint, men full HD mkv sliter den med. disse hakker til tider så voldsomt at det ødelegger hele opplevelsen. Må da stoppe avspilling for så å gjenoppta denne, men selvfølgelig klarer den ikke å gjenoppta der man sluttet..

Når sant skal sies har jeg ikke prøvd å spille direkte fra tilkoblet usb-disk, noe jeg mistenker går adskillig mer flytende. Men hele poenget for meg var at den kunne spille via nett.

Tror denne kommer til å arkiveres ganske kjapt dersom ingen firmware-oppdatering fikser problemet. Tror jeg kryper til korset og anskaffer en HTPC

Lenke til kommentar

Fikk Live-boksen til jul og jeg er kjempe fornøyd, har sett på 3 filmer, alle i 1080p og på størrelse oppmot 10GB som har blitt streamet gjennom nettverket (kablet vel og merke), ikke hatt et eneste problem. Bildene er helt vanvittige, men har litt problemer med lyden, særlig på DTS filmer. Da blir stemmene lavere enn effektene slik at jeg må justere lyden opp og ned alt ettersom hva som skjer i filmen. Litt kjedelig, men det er nok mer anlegget mitt sin feil enn WDTV boksen.

Kan også legge til at boksen ikke har problemer med å bla seg igjennom mapper med store mengder informasjon og data (eks. mp3 mappe).

Denne boksen kan selvsagt ikke tilfredstille hjemmekinoentusiaster, men til den prisen er den absolutt verdt hver eneste krone til vanlig bruk.

Endret av Roooney
Lenke til kommentar

Sitter også med en blandet følelse...

Har store problemer med å få koblet til Network Shares på MediaServeren...

MediaServer kjører Windows 7 64bit HP, kablet til router og kablet til WDTVLive..

WD TV finner alltid Windows Media Player Deling, men jeg bruker TVersity, i tillegg så har jeg delt mapper på nettverket...

Den finner TVersity når jeg har restartet TVersity på PCn etter WDTV er slått på... Å den klarer å spille alt utenom FLAC og 720p mkv filer...

Delte mapper finner den på 1 av 10 forsøk, hvor da den faller ut før den får spilt av mange minutter... Med Network Shares spiller den av alt...

Håper det kommer en oppdatering innen noen dager, om det ikke kommer noen løsning som fikser nettverk så er jeg redd den søte lille boksen går i retur... Jeg kjøpte Live fordi jeg ikke er interessert i å flytte rundt på Ekstern harddisk å kopiere å styre, jeg har server og har mange Tb på deling.....

Om den går i retur blir det PopcornHour....

Kjenner jeg begynner å bli lei av å prøve å ikke få til...

Endret av Tore
Lenke til kommentar
Jeg er like om hjørnet til å bestille wd tv live

har bare en liten ting jeg lurer på, og som jeg håper at det er noen der ute som kan fortelle meg:

jeg har i dag en hel rekke dvd-filmer som jeg har brent over på plate ved hjelp av dvd-shrink.

jeg tenker da at jeg må kopiere samtlige av disse over på en harddisk

skal jeg da bare kopiere slavisk (lage en mappe for hver film, og kopiere innholdet fra dvd-plata over til mappa)??

noe spesielt jeg må hensynta???

håper at noen kan gi meg en "teskje-beskrivelse" slik at jeg ikke trår feil i starten, og må gjøre alt på nytt senere...

hilsen RHR

Det at du kan spille av iso på denne boksen stemmer ikke i mitt tilfelle, den finner ingen av desse filene. Andre som sliter med det?

Sliter også med at tekst kommer frem med svarte bokstaver uten hvitt "fyll" i når eg har kjørt filmen gjennom handbrake til mkv.

Sliter også med å lage små bilder som viser i menysystemet slik du kan sjå kva film det er. Har fått til det kun på en film, og aner ikkje årsaken til at det funka på den eine og ingen andre. I det stor og hele så sliter eg med denne boksen..... Andre som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Jeg er like om hjørnet til å bestille wd tv live

har bare en liten ting jeg lurer på, og som jeg håper at det er noen der ute som kan fortelle meg:

jeg har i dag en hel rekke dvd-filmer som jeg har brent over på plate ved hjelp av dvd-shrink.

jeg tenker da at jeg må kopiere samtlige av disse over på en harddisk

skal jeg da bare kopiere slavisk (lage en mappe for hver film, og kopiere innholdet fra dvd-plata over til mappa)??

noe spesielt jeg må hensynta???

håper at noen kan gi meg en "teskje-beskrivelse" slik at jeg ikke trår feil i starten, og må gjøre alt på nytt senere...

hilsen RHR

Det at du kan spille av iso på denne boksen stemmer ikke i mitt tilfelle, den finner ingen av desse filene. Andre som sliter med det?

Sliter også med at tekst kommer frem med svarte bokstaver uten hvitt "fyll" i når eg har kjørt filmen gjennom handbrake til mkv.

Sliter også med å lage små bilder som viser i menysystemet slik du kan sjå kva film det er. Har fått til det kun på en film, og aner ikkje årsaken til at det funka på den eine og ingen andre. I det stor og hele så sliter eg med denne boksen..... Andre som har erfaring med dette?

Da det finnes både en test, med tilhørende tråd her på forumet, så anbefaler jeg at du leser deg opp på denne for å oppdateres om problemene med Live-boksen.

Det nevnte ISO-image problemstillingen er nevnt..

Lenke til kommentar

"Da det finnes både en test, med tilhørende tråd her på forumet, så anbefaler jeg at du leser deg opp på denne for å oppdateres om problemene med Live-boksen.

Det nevnte ISO-image problemstillingen er nevnt.."

Takk for svar, men om du hadde lest det du linka til hadde du sett at eg hadde to inlegg sjøl der, så eg visste kva som står der. Der står noko om problemer med ikkje fungerande menyer i ISO-filer, det var ikkje det eg sa noko om, ISO-filer finner WD tv Live ikkje i det heile (iallefall ikkje min)

Endret av voll
Lenke til kommentar

Min finner .ISO men ikke .IMG

Var dessverre mange filer som den ikke spilte opp, så litt skuffet ble jeg igår etter og ha satt den opp. Bruker en software fra D-Link som media server som ikke funker helt sammen med WD TV Live men det er ful forståelig så greit nok. Leter dog etter en media server som fungere likeverdig, noe som jeg regnet med fulgte med boksen.

Har ikke testet ferdig ennå, ikke testet noen 720p/1080p ennå men .ISO/xvid etc funker greit selv om jeg ikke er helt fornøyd. Håpet jo verden hadde gått frem mye fra min tidligere D-link D-320rd men ikke så mye virker det som (unntatt 720p/1080p & .ISO)

Lenke til kommentar
OK, dere som har boksen vil jo vite bedre enn meg som ikke har den. Var kun ment som en veiledning til den andre tråden. Håper du får en firmware-oppdatering snart da. ;)

Sorry G, var litt gretten den dagen ;) No har eg funne ut av det!!! Eg har gått inn på NAS'en feil vei. Eg måtte gå inn via network shares på WD tv live, då finner den både ISO filer og den JPG fila eg legger inn for å vise kva film dette er. Plutselig fungerer denne boksa mykje betre enn eg tidlegare har uttalt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

OK. Følgende ting har irritert meg i det siste:

1. Youtube virker ikke. Hver gang jeg logger inn på min konto rebooter wd tv.

2. Den sliter med å refreshe harddiskene så den trenger en reboot, og av og til bugger dette seg til med at harddiskene tar jævlig lang tid på å komme opp etterpå.

Ellers alt helt topp!

EDIT:

Pluss at jeg sliter med å få den opp under nettverk på pcen. Men det er nok Windows 7 sin skyld, for det virker fint på mac, og når jeg skriver \\wdtvlive

Endret av Jokka1990
Lenke til kommentar
Det som irriterer meg mest med denne er at veldig mange .iso / .img filer ikke fungerer, WD TV'n finner dem ikke i det hele tatt og sier foldern er tom.

Såg du min post litt lenger oppe?? Eg hadde dette problemet, men oppdaga at om eg gjekk inn med WDtvlive på serveren min ein anna veg en den eg valde første tida, så gjekk dette. Du må gå inn via networkshares, då finn den ISO-filene er mi erfaring...:) Og då virker også dette med å legge eit lite bilde,120x170 pixels, i mappa også. Då vil det bildet vise i stadenfor mappa, men du må kalle alle bilder som ligg i desse mappene Folder.JPG (kan då seff berre ha eit med det namnet i kvar mappe). Ting ser litt betre ut no, men det er berre far i huset som bruker denne boksa, alle andre synest at dette vert for komplisert...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...