Gjest LoremlIpsumI Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Javel.. javel. Tross at jeg er en fast bruker av forumet hadde jeg aldri trodd at jeg faktisk skulle bruke forumet til akkurat dette. Er ennå ikke sikker på om jeg skriver dette for å lufte ut noe aggresjon, få råd og tips eller faktisk bare dele en liten casus med dere. Uansett, puss brillene: I vår ble jeg kjent med en fantastisk jente "Rosa" på 20+ år. Vi er fremdeles venner og i det siste har det blitt litt mer enn bare det. Hun virker interessert i meg, men jeg er litt mer tilbakeholden mot henne. Hadde jeg hatt de samme følelsene for henne som hun har for meg, hadde vi vært sammen. Disse følelsene begynner å komme frem hos meg nå, men det er bare en ting som hindrer meg: søsteren hennes. Lillesøstra "Lilla" er 19 og virker koselig som bare det. Problemet er bare at hun er så forbanna sjalu at jeg nå lurer på om det hele er verdt det. Jeg kommer aldri til å føle meg komfortabel med "Rosa" hvis det fortsetter sånn som det gjør nå. "Rosa" og "Lilla" bor faktisk sammen, og jeg verger meg for å besøke "Rosa" hvis "Lilla" er der. Sannheten er at jeg ikke kommer på besøk i det hele og det store så lenge "Lilla" er der. Sist gang jeg snakket på telefon med "Rosa" fikk "Lilla" vite om det, og det endte vist med at hun klikket i 90-graders vinkel og braste ut av leiligheten. Det spesielle her er at "Lilla" ikke er sjalu på meg, men på "Rosa". De to har et veldig godt forhold som søsken, noe som skyldes en litt spesiell oppvekst med noe fæle greier. Ifølge "Rosa" er "Lilla" kjemperedd for å "miste" min kjære søster. Jeg er da blitt en trussel for "Lilla", noe jeg ikke ønsker å være. Tiden er inne og jeg trenger bare å smi mens jernet er varmt for å få noe til nå, men jeg verger meg. Noen som har vært borti samme situasjon? Lenke til kommentar
Beaumont Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Var i en lignende situasjon. Løsnet seg når jeg og hun som i mitt tilfelle blir "Rosa" slo opp. Har tenkt mye på det i ettertid uten å få prøvd noe i praksis, men jeg kan tenke meg at du må bevise for "Lilla" at "Rosa" kan ha tid til både deg og "Lilla". Ta en alvorsprat med "Lilla" om det der du forklarer at du ikke vil stjele henne, men dele. "Lilla" føler seg ute av gjengen, så sett deg inn i "Lilla" sin situasjon. Vet ikke om du trenger råd i det hele tatt, det du skriver er en god måte å få deg selv til å se det store bildet på. Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Har ikke vært borti noe lignende, men hvis du er på talefot med Lilla så er det bare å si at du ikke har noen som helst planer om å stjele søsteren Rosa fra henne Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Evt ta dette opp med "Rosa", og si at du kan være klar for å ta forholdet videre, men er usikker på grunn av søsteren. Ikke still ultimatum (regner da med hun vil velge søsteren/forsvarsreaksjon), men spørr hvordan dere kan løse dette før du kan gå videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå