Gå til innhold

Krever norton mye resurser ? [løst]

1915

Anbefalte innlegg

krever norton 2008 mye resursser ? er det bra ? jeg bruker nod32 akkurat nå.

sist jeg brukte norton var 2003 versjonen eller hva det var, så var det treigt og ræva og brukte masse resurser. og var dårlig med å ta virus. hvordan er det med 2008 ?

takker for svar :)

Endret av Danielsm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk denne artikkelen hos PCWorld.no "Slakter irriterende antivirus"

Per Hellqvist jobber som sikkerhetsekspert hos Symantec, og ser ikke at de har gjort noe galt.

Nei vel? Jeg tviler på Mister Hellqvists og er skeptisk til Symantecs uttalelser her. Dette beviser jo det en har visst lenge om Norton Antivirus for privatbrukere:

- Vi har virkelig hørt på kritikken og unngått mange av problemene i vår siste versjon av forbrukerversjonen av vårt produkt. Det finnes mange muligheter for innstillinger, og brukergrensesnittet er mye raskere, sier han til Computersweden.

Om en skal tro det Hellqvist sier, så JA, programvaren deres har blitt "mye" raskere. Jeg tror det ikke før jeg får se det! Nå har ikke jeg sett den nyeste forbrukerutgaven av programvaren, så det bare er sagt!!! :hmm: Nå ble jeg litt nysgjerrig jeg også.

Lenke til kommentar

Norton Internet Security 2009 / Norton Antivirus 2009 er det nyeste du får fra Symantec om dagen. Har selv vært veldig skeptisk til Norton før, og helst brukt noe annet. 2009-versjonene derimot, synes jeg er virkelig bra gjennomført, spesielt med tanke på systemressurser. Anbefales å sjekke ut.

Har du en gyldig produktnøkkel for NIS08/NAV08, fungerer den også fint for '09. :)

Lenke til kommentar

Heisann..

jeg har brukt både 08 og bruker 09 utgaven av norton internet sec...

Disse 2 pakkene kan ikke sammenlignes mot hverandre når det gjelder ressursbruk.

09 utgaven bruker knapt ressurser, skanner kjappere, stillemodus som er vesentlig oppdatert.

Brannmuren er også veldig bra, både å sette opp med instillinger og etc...

Men som folk sikkert vet, så er mye negativt sagt om tidligere versjoner, men på denne

09 utgaven, så tror jeg for menig mann i gaten, et av de bedre produktene på markedet..

mvh Fredrik

Lenke til kommentar

Hvis dette stemmer at Symantec har innsett alvoret av at programvaren deres tidligere var "bloatware". Da tror jeg hvis jeg var konkurrent av Symantec, at jeg hadde blitt litt nervøs. Se bare på den markedspenetreringen som Symantec leverer gang på gang.

Når det gjelder hvor godt programvaren finner virus, så er det nok prisgitt diverse testresultater som måtte blitt postet. I tillegg er vel ikke forbrukere generellt særlig i stand til å vite om de har god eller dårlig beskyttelse. Ett dilemma som samtlige antivirus-utviklere nok vil ha problemer med å kommunisere kvalitet ut til forbrukere. Forbrukeren er nok mest opptatt av GUI og brukeropplevelser som hastighet, hvor gode dialogboksene måtte være programmert og så videre.

Lenke til kommentar
har ikke norton, men skulle spørre. vurderer å kjøpe det.

Anbefaler deg og kjøpe Eset Smart Security, det er ikke overpriset slik som Norton produktene er og tar mye flere virus, tar mye mindre ressurser osv.

Be en moderator eller lignende om og flytte tråden til "Antivirusprogrammer og datasikkerhet", der får du mye smartere svar av folk som virkelig kan dette.

Edit: Så ikke at du allerede har Nod32, må bare si at du er utrolig dum viss du går fra nod32 til norton!

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar
Anbefaler deg og kjøpe Eset Smart Security, det er ikke overpriset slik som Norton produktene er og tar mye flere virus, tar mye mindre ressurser osv.

Dette er rett og slett feil. Hadde det vært snakk om NIS 2008 eller tidligere utgaver så hadde jeg vært enig, men 2009 utgaven av NIS er faktisk veldig bra. I visse tester har det faktisk scoret bedre enn NOD32 på ressursbruk og skannetid. Det står heller ikke tilbake for konkurentene når det gjelder beskyttelse mot malware.

Lenke til kommentar

Dette er rett og slett feil. Hadde det vært snakk om NIS 2008 eller tidligere utgaver så hadde jeg vært enig, men 2009 utgaven av NIS er faktisk veldig bra. I visse tester har det faktisk scoret bedre enn NOD32 på ressursbruk og skannetid. Det står heller ikke tilbake for konkurentene når det gjelder beskyttelse mot malware.

I visse tester?? Hvilke tester er det du leser? Norton er mye dårligere på maleware hos www.av-comparatives.org en nod32. Og det med ressursbruk har vell norton blitt litt bedre på, men tviler sterkt på at den slår eset produkter.

norton er da ikke overpriset akkurat. 300 kr eller hva det er ?

det er da ikke dyrt ?

Er vell litt mere en 300 kr tenker jeg...

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar
I visse tester?? Hvilke tester er det du leser? Norton er mye dårligere på maleware hos www.av-comparatives.org en nod32. Og det med ressursbruk har vell norton blitt litt bedre på, men tviler sterkt på at den slår eset produkter.

Hos nettsiden du selv linker til scorer Norton bedre enn Nod32 i oversikten for August og kom i kategorien Advanced+. Ifølge denne testen er de også ICSA Labs Certified og VB 100% Certified. Jeg bruker selv Nod32 og har hatt mye problemer ned Norton tidligere, men de har faktisk forbedret seg kraftig med 2009 utgaven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...