Kneipp Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Har en bærbar pc som falt i golvet og hdd ble ulesbar etter det. Satte den inn i et usb kabinett og prøvde forskjellige progammer, getdataback, r-studio, acronis true image, men ikke noe virket. Jeg hører at disken spinner. En kompis av meg som så på den sa at en del av kretskortet var knekt, og det kanskje kunne gå an å lodde? Har ikke peil på lodding og har ikke sett ennå hvor på kretskortet det er skade. Er dette noe man kan prøve hvis jeg finner en som kan lodde? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Overraskende at kretskortet knekker ved at en bærbar faller i gulvet. Men det kan selvsagt skje. Lodding blir vel noe mellom vanskelig og umulig. Men i tillegg kan ha harddisken ha fysiske skader på plate og skrive/lesehode. Dette er finmekanikk og kan være ødelagt selv om harddisken spinner. Har fallet medført at kretskortet på harddisken knekker er sannsynligheten for en slik skade stor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå