amiganostalgia Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Som i emne. Jeg bare lurer. Jeg har ett par crt skjermer igjen, men fargene er ganske daue. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 En spesiell grunn til at du skal ha gammel teknologi? Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 sikkert nostalgi.. men denne linken til prisguiden på hw.no kan sikkert hjelpe deg: https://prisguiden.no/vis_kategori....ering=hits+DESC Lenke til kommentar
skyline Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Morsomt å høre på dere som mener at CRT er nostalgi, kjøpte en ny 27" Dell 2707WFP i fjor, og hadde det ikke vært for at den gammle 19" Samsung 959NF skjermen hadde konka, hadde Dell`en gått rett tilbake der den kom ifra. INGEN LCD jeg har sett på til dags dato(har sett på skjermer i alle prisklasser) kan hammle opp med en skikkelig CRT på svart nivå og ikke minst oppdaterings frekvens i spill ol. Ghosting problemene er enda ikke løst på LCD, derfor er CRT ett langt bedre alternativ for gamere... Når OLED og SED kommer skikkelig på markedet, håper jeg dette endrer seg.... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Morsomt å høre på dere som mener at CRT er nostalgi, kjøpte en ny 27" Dell 2707WFP i fjor, og hadde det ikke vært for at den gammle 19" Samsung 959NF skjermen hadde konka, hadde Dell`en gått rett tilbake der den kom ifra. INGEN LCD jeg har sett på til dags dato(har sett på skjermer i alle prisklasser) kan hammle opp med en skikkelig CRT på svart nivå og ikke minst oppdaterings frekvens i spill ol. Ghosting problemene er enda ikke løst på LCD, derfor er CRT ett langt bedre alternativ for gamere... Når OLED og SED kommer skikkelig på markedet, håper jeg dette endrer seg.... Men så har da CRT sine problemer også : *Tung. *Tar en del plass. *Fargene tar kvelden etter hvert. *Sliter mer på øynene. *Kan ha problemer med høyfrekvent lyd (noen hører den ikke, andre gjør). *Mindre energieffektiv enn LCD med Led. Da mener jeg at selv om lcd som enda ikke er like bra på sortnivå (men det finnes veldig gode skjermer der ute) og muligens fortsatt ikke er like rask som crt, fortsatt er et god valg for de fleste. Man må ha ganske sære behov for å ha bruk for CRT den dag i dag og det er jo også veldig kostbart og vanskelig å få tak i en høy kvalitets CRT. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 sikkert nostalgi.. men denne linken til prisguiden på hw.no kan sikkert hjelpe deg: https://prisguiden.no/vis_kategori....ering=hits+DESC Jeg takker for tiltaket du tok med å prøve å finne en link til meg, men tror du virkelig jeg ikke er klar over prisguiden og dens funksjoner? =) Og ja det er av nostalgi grunner, men også av en åpenbare grunner som skyline nevner. Tanken min er at det er enten for sent, men om jeg er heldig kan jeg få tak i en BRA +20" crt med gode farger/svart nivå og oppløsning/hz. Dette fordi jeg ikke har helt troen på at det skal dette ut noe som erstatter crt på de forskjellige ting enda. Viewsonic lover 120hz, men så var det farger ikke sant? Jeg hadde en lang prat med en god kamerat som kunne tenkt å kjøpe den nye nec 24"wm3gx el hva fan, skjermen til 8000 kr rundt om. For han sikkert helt fint. Jeg hadde fortsatt irritert meg over en del ting, og jeg er av det kresne slaget. Vi har alle forskjellige behov og jeg om forståelse for dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå