Gå til innhold

BK: Pyramiden IV

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Deilig og behagelig komposisjon. Flotte farger og linjer. Jeg liker

veldig måten du komponerer disse på. Er akkurat perekft min smak på denne typen bilder. Herlige kontraster med vill natur og industrielt nærvær ! kansje vært enda bedre med litt mindre støy i bildet eller

er mine øyne helt ute av fase ? Klarer ikke helt å bestemme meg, støy passer maskineriet men ikke natur/landskapet... hmmmm.

Liker også flaggene som små fargeklatter som bryter opp bildet litt.

Lenke til kommentar

@ FotoDilla. Villmark?

@TS. Jeg får litt CA angst her. Ikke det at det er noe feil her, men neon av rødfargene ble litt feil. Jeg tror jeg ville prøvd å kommet meg nærmere og fått bildet fra en annen vinkel. Litt mer fra siden og ikke så mye fra bak + få med mer deler og vaiere.

Lenke til kommentar

@ FotoDilla: Fint å høre :)

Støyen er der egentlig ikke med vilje, kommer som følge av at jeg lyste det opp litt, det var undereksponert i utgangspunktet. Tatt på ASA 400, som er så høyt D40 kan strekke seg uten masse støy :p

@ Inc: Er noe rart med fargene ja. Er forsåvidt enig med deg hva komposisjon angår, men jeg hadde nesten ingen mulighet til å få bevegd meg særlig mye da jeg tok det. Sånn kan jo det gå.

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
Lenke til kommentar

@inc: ja villmark. slik jeg ser fotografiet virker det som om denne industri kolossen er plassert ganske nær uberørt villmark grunnet fjellene i bagrunnen virker ganske nære. Om dette er faktisk tilfelle eller ikke er ikke viktig for meg da jeg bedømmer fotografiet alene og ikke en faktisk "ekte" location. Hadde det vært industri i bakgrunnen hadde bildet for meg mistet en viktig faktor.

Lenke til kommentar

Morsom denne pyramideserien din. Jeg var der for noen år siden mens det fremdeles var gruveaktivitet. Fint å få se hvordan det står til nå.

Det ser ut til at været er det største problemet. Nå ser det riktignok ut til at du liker kontrastene litt utvasket, så kanskje det er greit for deg. Akkurat dette siste hadde jo litt glede av tåka, siden det isolerte motivet veldig bra.

Nå skal jeg innrømme at jeg er vel så opptatt av den storslagne naturen der oppe som alt det menneskapte krimskramset. Men det er kanskje nettopp den selvsamme naturen som gjør at det menneskeskapte ser malplassert ut, eller i alle fall stikker seg vært mye ut.

Dette ble kanskje mer babling enn billedkritikk, men jeg vil i alle fall se mer hvis du har...

Lenke til kommentar

Pokker at jeg aldri kom meg dit da, jeg var der oppe...

Er fine bilder du presanterer derifra.

Fikk sett ett bilde fra de andre i jobben som nådde dit, og da var det ett av denne krana.

Var faktisk veldig tøft, der var krana helt undereksponert, og bakgrunnen var rett eksponert. Og det var ibreen..

Var mye klarere da enn på dine bilder da. (tenker på været)

Så neste gang du er der anbefalses det:?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...