von-schnellfahrer Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Jaja, noen av dere har sikkert sett dette bildet i bildegalleriet for landskapsutfordringen til Tomsi. Dette er for meg et bilde jeg er fornøyd med, i hvertfall ved første øyekast. Ønsker derfor særlig litt konstruktiv kritikk på hvordan bildet kunne vært fotografert bedre.. Jeg har ikke etterbehandlet bildet noe mer enn å gjort det litt mørkere i levels.... Tatt med 10-22mm @ 10mm, f/8, 1/16 og ISO 100 Lenke til kommentar
BorgSol1 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Ett fint motiv som jeg får høststemning av. Ville gått litt lengre til venstre for å unngå gresstustene helt i venstre del av bildet.. Kanskje croppet bort litt mere av himmelen, nesten i høyde med grana til venstre, strandlinja nedenfor gården blir litt for mye midt i bildet etter min smak. Savner kanskje litt mere kontrast også. Mvh Børge Lenke til kommentar
TheBoxhead Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 syntes bildet er godt komposisjonsmessig, jeg for min del liker at bilder har litt uryddige elementer og at de ikke blir for låst til regler og foto etikette Mitt umiddelbare fokuspunkt havnet på gården det liker jeg ! Rent teknisk synes jeg bilder er litt fattig på kontrast og sprett i fargene til og gi meg en skikkelig høst stemning. Men ellers synes jeg bildet er et svært behagelig landskapsbilde med god ro i seg. Flotte linjer og elementer. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Gresset i front ødelegger litt og kunne vært foruten. Ellers synes jeg bildet lider av for lite lys, lite rengjort optikk (flekk ca litt opp til høyre for midten) og spenning. Bildet kunne ha hatt et annet perspektiv og at annet utsnitt (1\3, den gyldne osv) . Litt mer fintuning i etterbehandlingen er ikke å forakte. Stå på videre Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 (endret) Takker for all tilbakemeldig som er kommet Grunnen til at jeg særlig ønsket tilbakemelding på komposisjon, skyldes at prøvde å bruke litt mer tid med kameraet, slik at mest mulig av det orginale bildet er igjen. Ønsker derfor særlig litt konstruktiv kritikk på hvordan bildet kunne vært fotografert bedre.. Her er slik jeg tenker og tenkte før jeg tok bildet: Tanken min med grsset i forgrunnen var bevist, slik at jeg fikk en forgrunn. Da jeg tok bildet, ønsket jeg en mer spennende forgrunn enn kun litt frossent vann, men mulig dette virket mot sin effekt Grunnen til at jeg valgte å ha fokus såpass midtstilt, skyldes at jeg likte den "innsnevringen" området rundt gården samt speilbildet lager inn mot gårdsplassen.... At kontrasten kunne vært litt kraftigere er jeg enig i... Inc: Takk for at du nevnte det med flekken. Hadde nok ikke sett den om du ikke hadde hintet til den.. Har sett nøyere på det samt flere bilder, og den "flekken" viste seg å være en liten og utydelig sky.... Endret 18. november 2008 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
emero Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 liker ikke helt den midtdelingen som vannet gir bildet ditt... slåss også litt med meg selv om uskarpheten på gården skyldes skjermen min på jobben, distansen eller fokus. Jeg ville også hatt med litt mindre av gresset i forgrunnen. Ellers er det et flott bilde jevnt over, med flott blikkfang. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Uskarpheten skyldes litt dårlig valg av fokus... Om ikke jeg tar helt feil, ligger fokuspunktet i andre enden av sjøen... Lenke til kommentar
BorgSol1 Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Personlig liker jeg at du har gresset i forgrunnen, praktiserer det sammen selv når hovedmotivet ligger litt langt unna. Samtidig synes jeg at det gir bildet mere dybde slik at det ikke blir så "flatt" Mvh Børge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå