Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke startet maskin etter at jeg satte inn nye deler BSOD

Anbefalte innlegg

Okey her er problemet, jeg byttet ut noen deler fra den gamle pc'en og satte inn nye, samtidig skiftet jeg kabinett. jeg skiftet processor, hovekort og GPU

Da jeg nå startet opp pc'en kom det opp masse feil, ett eller aent med viften, men jeg tok ignore på dette.

ramser opp tingene:

først kommer dette opp:

scan devices:

serial ch_0 master: no device

serial ch_1 master: no device

så hopper den forbi dette og da kommer dette opp:

No IDE Master H.D.D. Detected!

Press F1 to Resume

jeg klikker F1 og den kommer til et bilder der jeg må velge safe mode etc etc

jeg klikker start windows normally

Så kommer det BSOD i rett under 1 sekund og maskinen restarter.

Går inn i Bios:

Her finner jeg enten bare hard disken eller DvD'en, samme vilken jeg tar først kommer det som er over uansett.

Tenkte jeg skulle prøve å reformatere, her finner ikke installeren Hard disken.

Detter er kansje dårlig formulert,

Noen ide om hva som er feil`? :ermm:

Edit: Jeg får opp floppy disk selv om dette ikke er satt inn :S

Endret av Diabolicelf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+98128394

Systemet ditt finner tydeligvis ikke harddisken din. Vanligvis når man bytter så mange komponenter i en PC må man installere Windows på nytt. Har du koblet til harddiskene på samme måte som før oppgraderingen? Har du en harddisk hvor jumperen er satt til master?

Lenke til kommentar
Systemet ditt finner tydeligvis ikke harddisken din. Vanligvis når man bytter så mange komponenter i en PC må man installere Windows på nytt. Har du koblet til harddiskene på samme måte som før oppgraderingen? Har du en harddisk hvor jumperen er satt til master?

vel, jeg så litt på kabler og sånn i går kveld, og grunnen til at den bare fant 1 av delene var at det ene "støpselet" til kabelen fra hovedkort til Harddisk og DVD, var bøyd så bare 1 var skikkelig i, jeg rettet den ut og nå finner den begge, prøver atm og innstallere XP.

er rimelig sikker på at alt er satt inn skikkelig nå, skriver igjen om den får til å innstalere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...