NightKeeper Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Isåfall, hva studerer du? Hvis det er noen her i det hele tatt Vi kan godt bruke dette som en UiA-tråd. Jeg kan begynne med at jeg studerer Statsvitenskap, bachelor, er på førsteåret mitt Liker skolen veldig godt, og det er et veldig bra studentmiljø her nede. Lenke til kommentar
Gwiazda Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Jeg studerer også ved UiA. Er på mitt første år på det femårige studiet i økonomi og administrasjon (siviløkonom) Endret 17. november 2008 av Caroline89 Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Jeg er bare en fattig forkursstudent i Grimstad. Daniel Endret 7. januar 2009 av danilovic Lenke til kommentar
Taraldsvik Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Litt gammel tråd, men kan vel kaste meg på. Studerer i Grimstad, Flyteknikk, bachelor, 1.året. Lenke til kommentar
JosteinS Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Det nærmer seg jo søknadstid så støtter Taraldsviks initiativ til å sparke liv å tråden. Jeg studerer Master i industeriell økonomi ved UiA Grimstad, og trives med det. Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Jasså? Veldig lite aktivitet her, men jeg kommer til å søke økonomi og administrasjon og vil helst til UiA. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Jeg gjør det ikke, men starter der til høsten (etter at jeg er ferdigutdannet lærer). Kjæresten min derimot studerer der, og er veldig fornøyd. Har selv oppholdt meg mye ved UiA og gleder meg veldig til å starte der. Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Jeg er bare en fattig forkursstudent i Grimstad. Daniel strives eller? sattser på å gå det til høsten. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Jeg er bare en fattig forkursstudent i Grimstad. Daniel strives eller? sattser på å gå det til høsten. Ja, ålreit det, men du må enten ha bra med anlegg for realfagsforståelse, eller genuin motivasjon til å opparbeide deg det. De fleste får også sjokk over den relativt store arbeidsmengden, men det varierer veldig fra person til person hva som trengs. I og med at jeg bruker lite av fritiden på å lese på realfagene, tar de andre fagene (norsk, engelsk, samfunnsfag) mer av tiden min utenom skolen, og jeg opplever også de som mer ... slit. I disse fagene er det skitlass av gruppearbeid som skal resultere i muntlig eller skriftlig presentasjon. Møter du til så å si alle forelesninger og øvinger, samt leverer obligatoriske oppgaver og prøver, er det så godt som umulig å stryke. Sånn ellers er det billig å bo her, og masse hyggelige folk (spesielt i forhold til Oslo). Taxitilbudet i de sene helgetimer er mildt sagt labert. Sykkel (eller bil, om du skulle være såpass priviligert) er et must om du har lyst til å navigere deg mellom sentrum, bosted og skolen. Daniel Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) takk for svar. har bil og bor på birkeland, bare 20 minutter til grimsted. gikk på dahlske i noen månder. lett å få hybel for maks 3200 i månden? Endret 29. januar 2009 av datastol Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 takk for svar. har bil og bor på birkeland, bare 20 minutter til grimsted. gikk på dahlske i noen månder. lett å få hybel for maks 3200 i månden? Jeg betaler 2300 kr/mnd (strøm, noen TV-kanaler og Internett inkludert), riktignok for det minste som er "mulig" å leve på. Ca 20 m^2, hvor kjøkken og bad deles med en annen. Dette er gjennom studentsamskipnaden, som også tilbyr andre boliger som går i begge retninger mtp. kostnad. Skal du leie privat, bør du regne med å bo i kollektiv for ca 3000 kr/mnd, eksludert andre kostnader. Anbefaler deg å starte boligsøket allerede nå. Var et sabla slit å få ordna noe som helst da jeg begynte å lete i mai/juni i fjor. Daniel Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Til dere som studerer i Grimstad: Hvordan tror dere den nye campus-bygningen blir? Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Kan jo ikke søke om bolig når man ikke har peiling på om man kommer inn eller ikke... Jeg kommer MULIGENS til å ende opp rett ved minimumskravene, da er det risky business å skaffe seg leilighet allerede nå. Eller? Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Kan jo ikke søke om bolig når man ikke har peiling på om man kommer inn eller ikke... Jeg kommer MULIGENS til å ende opp rett ved minimumskravene, da er det risky business å skaffe seg leilighet allerede nå. Eller?Du søker, og venter i hundre år på å eventuelt få svar om at det er en hybel til deg. Deretter har du to uker på å takke ja eller nei til hybelen. Samme prinsipp som at man søker på flere studier, ikke sant. http://www.boligtorget.no/sia/frameset.asp...901290987060244 Skal også svært godt gjøres å ikke komme inn. Daniel Lenke til kommentar
"Chris" Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Går på teknisk fagskole nå, og vurderer siden å ta de siste to årene på mekatronikk på UIA for å få bachelor. Noen som går på mekatronikk? Er det usansynlig mye arbeid?? Mange innleveringer osv? Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Desverre er det veldig få bilder på boligtorget, er det noen studentboliger dere personlig anbefaler av dem som kommer opp i prisklassen 0-4000? Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Desverre er det veldig få bilder på boligtorget, er det noen studentboliger dere personlig anbefaler av dem som kommer opp i prisklassen 0-4000? Hvor legger du lista, da? Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 4000 pr mnd som max. Ellers er jeg ikke så kravstor. Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 takk for svar. har bil og bor på birkeland, bare 20 minutter til grimsted. gikk på dahlske i noen månder. lett å få hybel for maks 3200 i månden? Jeg betaler 2300 kr/mnd (strøm, noen TV-kanaler og Internett inkludert), riktignok for det minste som er "mulig" å leve på. Ca 20 m^2, hvor kjøkken og bad deles med en annen. Dette er gjennom studentsamskipnaden, som også tilbyr andre boliger som går i begge retninger mtp. kostnad. Skal du leie privat, bør du regne med å bo i kollektiv for ca 3000 kr/mnd, eksludert andre kostnader. Anbefaler deg å starte boligsøket allerede nå. Var et sabla slit å få ordna noe som helst da jeg begynte å lete i mai/juni i fjor. Daniel noen grunner for at man ikke skal bruke studentsamskipnaden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå