Oystein-R Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Mener jeg har lest ett eller annet sted om at hvis lønnsutbetaling er mer en 2-3 dager forsinket er dette et avtalebrudd, og arbeidstaker kan avslutte arbeidsforholdet hvis man ønsker det. Stemmer dette? Prøver å finne det i arbeidsmiljøloven / tariffavtaler men finner det ikke. Lenke til kommentar
Iudex Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Mener jeg har lest ett eller annet sted om at hvis lønnsutbetaling er mer en 2-3 dager forsinket er dette et avtalebrudd, og arbeidstaker kan avslutte arbeidsforholdet hvis man ønsker det. Stemmer dette? Prøver å finne det i arbeidsmiljøloven / tariffavtaler men finner det ikke. Du kan forsøke arbeidstilsynets sine sider. Lenke til kommentar
Oystein-R Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Mener jeg har lest ett eller annet sted om at hvis lønnsutbetaling er mer en 2-3 dager forsinket er dette et avtalebrudd, og arbeidstaker kan avslutte arbeidsforholdet hvis man ønsker det. Stemmer dette? Prøver å finne det i arbeidsmiljøloven / tariffavtaler men finner det ikke. Du kan forsøke arbeidstilsynets sine sider. Takk, der står det en del om hvordan man krever inn pengene men finner ikke noe om gyldigheten til arbeidsavtalen. Etter min mening er avtalen brutt da arbeidsgiver ikke har betalt ut lønn i henhold til dato i arbeidsavtale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå