Gå til innhold

Rettigheter ved manglende lønnsutbetlaing

Anbefalte innlegg

Mener jeg har lest ett eller annet sted om at hvis lønnsutbetaling er mer en 2-3 dager forsinket er dette et avtalebrudd, og arbeidstaker kan avslutte arbeidsforholdet hvis man ønsker det. Stemmer dette? Prøver å finne det i arbeidsmiljøloven / tariffavtaler men finner det ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mener jeg har lest ett eller annet sted om at hvis lønnsutbetaling er mer en 2-3 dager forsinket er dette et avtalebrudd, og arbeidstaker kan avslutte arbeidsforholdet hvis man ønsker det. Stemmer dette? Prøver å finne det i arbeidsmiljøloven / tariffavtaler men finner det ikke.

Du kan forsøke arbeidstilsynets sine sider.

Lenke til kommentar

Du kan forsøke arbeidstilsynets sine sider.

Takk, der står det en del om hvordan man krever inn pengene men finner ikke noe om gyldigheten til arbeidsavtalen. Etter min mening er avtalen brutt da arbeidsgiver ikke har betalt ut lønn i henhold til dato i arbeidsavtale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...