Gjest anonym22 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Et spørsmål: Er det greit at dama deres går på kafe aleine med en annen gutt? I dette tilfelle en singel klassekamerat av henne? Det er jo ingen gutter som går på kafe med en jente uten å "håpe på noe", eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
Miriel Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Hvis det er en god venn av henne, så er vel det helt greit? Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Vel, jeg syns det er en ganske naturlig måte å reagere på, men det vitner også om at du kanskje ikke har helt tillit til dama? Jeg hadde ikke hatt noe problemer med det, sålenge jeg vet at jenta ikke har noen intensjoner med det. Men så er jeg ikke spesielt sjalu av meg heller Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Eller han er homo? Eller er de venner? Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Jeg hadde (selvfølgelig) reagert om dama mi hadde gått alene på kafe men en annen fyr. Jeg ville dog ha funnet ut om det var noe spesielt de skulle snakkes om, eller om det kun var for å ha selskap, før jeg hadde blitt pissed. Hadde jeg vært en tredjeperson, hadde jeg såklart hatt noe i bakhodet om jeg skulle ha invitert ei jente på en kafe. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Selvsagt er det greit at hu har guttevenner også. Vi er ikke siamesiske tvillinger heller da. Jeg stoler såpass på henne at jeg ikke tror noe kommer til å skje uansett. Sjalusi er bare bortkasta. Det fører aldri noe godt med seg. Lenke til kommentar
Tullejenta14 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Det spørs jo hva de skal, om de er gode venner etc. For hvis de ikke er det ville det være ganske normalt å bli sjalu! Det som det kommer ann på er hvordan du reagerer på og handterer situasjonen.. Hvis du nekter henne å gå ut... Da begynner det å bli litt sykt:) Sier ikke at du ikke skal snakke med henne.. Si at du stoler på henne men at du synes det er litt rart siden de ikke er venner feks.. At du ikke liker det helt. Vær ærlig.. Noe jeg ikke skjønte: Er det han som har invitert henne:S? Da er det jo en date!? Isåfall har du rett å reagere:) Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Er det han som har invitert henne:S? Da er det jo en date!?Isåfall har du rett å reagere:) Trenger det for faen ikek være vel. Håpløs holdning imho. Lenke til kommentar
G Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Vanskelig spørsmål. En kan aldri være sikker. For de flest mannfolk går nok å glaner på pene jenter nesten 100 % av tiden. Men det er mange som klarer å holde seg på matta. Det er vel ikke værre en at du kan ta en seriøs prat med dama di. Fortell at du synes det er ubehagelig eller noe sånn. Endret 17. november 2008 av G Lenke til kommentar
Tullejenta14 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Er det han som har invitert henne:S? Da er det jo en date!?Isåfall har du rett å reagere:) Trenger det for faen ikek være vel. Håpløs holdning imho. imho? hahaha... TRENGER ikke være det! Men jeg snakker om hvis de ikke kjenner hverandre så godt. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Hørte en bra regel for en stund siden. "Utroskap er ikke grunnen til et dårlig forhold. Det er et symptom på ett." Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Er vansjelig å si. Har de kjent hverandre lenge eller har han plutselig begynt å melde sin interesse? Kan jo hende han håper på noe og at hun tror det hele er et uskyldig cafebesøk, hva vet vel jeg, er så vanskelig å si med så lite info. Lenke til kommentar
Dr_Obvious Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Hadde en lignende situasjon med dama for litt siden. Hun hadde fått en åpen invitasjon fra en studiekamerat, en gutt, om at han hadde likt om hun kom på besøk hjem til ham en dag. Jeg kjente ikke ham, han var single og han visste ikke at hun var i et forhold. Som den åpne og følsomme personen hun er så spurte hun meg om hva jeg syns om at hun tok imot tilbudet. Hun har søkt å utvide sitt sosiale nettverk etter at hun begynte å studere, men har samtidig funnet det vanskelig å treffe noen hun føler seg komfortabel med. Hun kjente ham ikke så godt, hadde alltid sosialisert med ham på skolen og i full offentlighet og tenkte bare på ham som en potensiell venn. Jeg ville ikke nekte henne noe av den enkle grunn at det er ikke i min rett. Jeg ville i hvertfall ikke få henne til å føle seg fanget foran PC-skjermen hele tiden. Spesielt ikke siden vi i praksis er i et avstandsforhold noen måneder til. Men jeg forklarte henne hva jeg følte om situasjonen. I mine øyne var det store sjanser for at det var en invitasjon om noe litt mer avansert enn vennskap. Greit nok det, han visste ikke at hun var opptatt og dama er jo selvfølgelig det vakreste i verden så jeg klandrer ham ikke for å prøve. Jeg gjorde det klinkende klart at jeg stoler på henne og at det er hennes valg å ta, men at jeg ikke er klar til å stole på en fremmed gutt sammen med dama mi i guttens leilighet. Hadde jeg vært i hans sko i det tilfellet så hadde jeg sett det slik at jeg hadde fått grønt lys til å ta et skritt lengre. Det viste seg at hun ikke hadde tenkt på hvilke intensjoner denne gutten kanskje hadde. Hun så for seg en potensielt pinlig og ubehagelig situasjon. Det i tillegg til at hun respekterer mine følelser har gjort at hun derfor har valgt å ikke benytte seg av den invitasjonen. Nå er en invitasjon til en tur på kafé rimelig uskyldig i forhold, men tenkte at det kunne illustrere et grunnleggende poeng. Det er store sjanser for at hun ikke har tenkt tanken om noe annet enn en uskyldig tur på kafé med en venn. De fleste jenter jeg kjenner kan fint være one on one med en gutt uten å ha tanker om noe mer. I motsatt fall er nok tankene om noe mer oftere tilstede enn fraværende. Vil si at reaksjonen din er ganske naturlig. Er man glad i noen og redd for å miste denne personen så tenker man ofte det værste. Vær ærlig om hva du føler i denne situasjonen, for hvis forholdet deres er verdt noe så respekterer hun dine følelser. Men du må også respektere og stole på henne. Hvis du føler at du ikke kan gi henne den tillitten så er du sammen med feil dame. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Dr Obvious har åpenbart et poeng. Selv om du ikke stoler på fyren stoler du vel på dama di? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Dr Obvious har åpenbart et poeng. Selv om du ikke stoler på fyren stoler du vel på dama di? Og hvis trådstarter ikke gjør det... Vel, la meg si det slik at et forhold bør baseres på gjensidig tillit. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk. Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
MrHansen Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Et spørsmål: Er det greit at dama deres går på kafe aleine med en annen gutt? I dette tilfelle en singel klassekamerat av henne? Det er jo ingen gutter som går på kafe med en jente uten å "håpe på noe", eller tar jeg feil? Hadde nok spurt litt om hvem dette var hvis jeg ikke kjente personen, men tror ikke jeg hadde nektet henne å gå eller vært spesielt redd for at noe skulle skje. Og jo, jeg tror nok det er noen gutter som går på kafe med jenter uten å håpe på noe... En kafe er en fin/bra/koselig plass å sosialisere på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå