AndersT2 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Fant ikke noe bedre sted å poste denne. Virker som ingen bryr seg om den gode gamle analoge linjen mer Det jeg lurer på. På dagens analoge telelinjer fra Teleno, dem gode gamle typen. Får man automatisk nummervisning, eller må man ha abonnere på noe? EDIT: Fant ut av det. Telenor krever 25 kroner i måneden for det på vanlig analogt linje. På enkel ISDN linje så er det med i prisen, og den koster kun 20,- mer enn den analoge. Og siden det er den typen som er der i dag så slipper vi å gjøre noe Endret 17. november 2008 av AndersT2 Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Nummervisning koster 25 kr i måneden hos Telenor og tele 2. Tror det er et lite gebyr hos alle selskapene. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Har du vurdert bredbåndstelefoni? Jeg hadde det en liten periode og var fornøyd. Da får du som oftest telefonsvarer og nummervisning med i pris. Lenke til kommentar
balder80 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Har du vurdert bredbåndstelefoni? Jeg hadde det en liten periode og var fornøyd. Da får du som oftest telefonsvarer og nummervisning med i pris. Hvis du er interessert i oppetid så velger du ikke bredbåndstelefoni. Kun vanlige telefoner som kjøres på nødstrøm fra sentral om elektrisiteten skulle gå. Tenk om strømmen blir borte noen dager pga uvær / vedlikeholdsetterslep på elektrisk infrastruktur, hærverk brann eller liknende, og om noen da skulle ha behov for å ringe etter lege eller brannbil? Da er det verdt å heller betale litt ekstra for bedre oppetid på telefonutstyret. Selv om strømforsyninga har vært noenlunde stabil de siste åra, så betyr det ikke at den vil være det framover, og det er jo nettopp i en situasjon med mye uvær, strømbrudd osv hvor det kan være noen blir skadet... Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Med linjeleie på 60kr pr mnd sparer man ikke den store summen med bredbåndstelefoni uansett Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Jeg ser ikke problemet med å ha bredbåndstelefoni om man har mobiltelefon, som de fleste har i dag. Om bredbåndstelefonen ikke fungerer, kan man jo bare bruke mobiltelefonen. Foreldrene mine har i dag Telio og Telenor ADSL, og har svært sjeldent nedetid. Med linjeleie på 60kr pr mnd sparer man ikke den store summen med bredbåndstelefoni uansett Det kommer helt an på hvilket abbonement man har. Det er store summer å spare på utenlandssamtaler. Endret 17. november 2008 av Glenn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå