Gå til innhold

kjøp av bærbar pc til 3d max

Anbefalte innlegg

heisann, eg vil så gjerne kjøpe meg ein laptop til bruk av 3d max og photoshop.

og at programmet blir drevet uten noe problemer som til dømes tung rendring. og god lagringskapasitet, grafikk etc.

har noen noe tips om hvilken type eg da må skaffe meg? :ermm:

e ganske grønn på dette så, :blush: trenger litt hjelp, takker så meget for de eg får :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minimumskrav fra Autodesk.com (3DS MAX 2009)

* Intel® Pentium® 4 or AMD Athlon® XP or higher processor

* 512 MB RAM (1 GB recommended)

* 500 MB swap space (2 GB recommended)

* Hardware-accelerated OpenGL® and Direct3D® supported

* Microsoft Windows–compliant pointing device (optimized for Microsoft® IntelliMouse®)

* DVD-ROM drive

Acer Aspire 7730G - God 17" med 4gb ram

HP Dv7-1195 - 17", 4gb ram og stor harddisk (640gb)

Acer Aspire 5930G - 15 tommer m/ 3gb ram

Prisen avgjør egentlig :) Jeg hadde nok valgt den siste som har fått bra testresultater og gir svært mye for pengene ( med mindre du ønsker større skjerm, mer ram og mer lagringsplass )

Lenke til kommentar
heisann, eg vil så gjerne kjøpe meg ein laptop til bruk av 3d max og photoshop.

og at programmet blir drevet uten noe problemer som til dømes tung rendring. og god lagringskapasitet, grafikk etc.

har noen noe tips om hvilken type eg da må skaffe meg? :ermm:

e ganske grønn på dette så, :blush: trenger litt hjelp, takker så meget for de eg får :w00t:

Si ca pris.

holder ikke på med 3Dmax selv, men Maya og studiotools kjører jeg godt på min XPS 1530. Nå har jeg riktig nok en kraftig quadcore maskin på jobb som jeg hovedsakelig jobber på. men xpsen klarer cad programmene godt og photoshop er null stress.

Det viktige her er egentlig CPU og minne. Da det kommer til skjermkort er dette et spørsmål om hva du har råd til.. Du kan trøkke til med et OPENGL kort (som gjør at du kan kjøre realtime render) noe som absolutt ikke er nødvendig, men selv liker jeg og ha en normalt skjermkort på min bærbare skal du holde på med noe annet (som spilling fks).

Kan jo legge til at skulle jeg hatt en ny bærbar pr idag hadde jeg utentvil valgt en Apple Macbook pro. Et par har akkurat fått seg denne på jobben og den er mildt sagt en fantastisk maskin til akkurat dette formålet.

Da det kommer til rendering er alt som skjer her prosessor kraft. Er det bare for å lære programmene ville jeg bare skrudd ned kvaliteten på renderene for å få opp hastigheten, og satt på gode overnight renderings på de gode. Merk disse kan ta et par dager på en vanlig core 2 duo cpu. Er det derimot proff arbeid, vurder å kjøpe en stasjoner som du har 4 gb ram i (for lasting av filer), et billig skjermkort, og masser av cpu kraft for å kun rendre. Gode rendringer tar tid og krever så sykt mye så hvis du har råd og vilje, vurder å skaffe deg en slik stasjoner til rendering...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...