niteass Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Hei! Jeg irriterer meg grønn over at maskinen min blir mye tregere enn normalt på LAN. og dette selv om det ikke er noen som kopierer filer fra meg også. Dette er ikke et stort promblem hos mine venner, så hva kan jeg gjøre med dette? :x Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Skjønner hva du mener. Når du har maskin i lan må jo signalene reise hele den lange veien i kablene (har selv hub + 5 m kabel) Blir jo litt svinn der men det skal ikke være så altfor mye heller da Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 mener du at den starter opp tregere enn normalt må du sette fast ip, ellers kan det være at nettverkskortet er for billig eller noe. Hva er det som er tregt? Lenke til kommentar
niteass Skrevet 4. april 2003 Forfatter Del Skrevet 4. april 2003 alle prosesser går rett og slett bare mye tregere enn til vanli! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 dette skjer når du putter i nettkabelen? sånn plutselig da? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Det er ikke det minste rart at maskinen går tregere med en nettverksport innkoblet. Den bruker cpu, og jo mere du belaster den jo mere cpu bruker den. Man vil også få dårligere ytelse på alle enheter som er koblet til samme krets f.eks hvis man har pci-nettverkskort så bruker man av den totale båndbredden på pci-busen. På større servere så regnes det at 1 gigabit-port med høy belastning okkuperer ytelsen fra 1 cpu. Dette kommer man ikke unna da maskinene er designet slik. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 min er jo ikke tregere i det hele tatt og jeg deler filer med tre maskiner mens jeg spiller et så krevende spill som battlefield, på større nettverk så er det vel en god del flere maskiner som bruker serveren en ingen tror jeg... Kanskje et bedre nettverkskort hadde vært tingen, fordi de litt bedre avlaster cpu bedre enn de til 10kroner har 3com 905c eller noe på alle maskiner Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Det er riktig at det er forskjell på nettverkskort. Noen avlaster prosessoren mer enn andre. Prøv og overfør en fil på 1gb samtidig som du spiller Battlefield, da tror jeg spillopplevelsen blir litt kjip. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå