siggivara Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Jeg har en opppgave som ber meg om å foreslå en vektorrepresentasjon av 32x32 like klosser med fargeangivelse i 24-biters RGB, og regne ut plassbehovet i kiB. Plasseringen av hver kloss bildet skal være representert uavhengig av de andre klossenes plassering, og at dimensjonene på hver enkelt kloss skal være gitt direkte i representasjonen. Oppløsningen er 1280x1024 piksler. Hvordan kan jeg gjøre dette? Endret 17. november 2008 av siggivara Lenke til kommentar
Kurt_im Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Jeg har en opppgave som ber meg om å foreslå en vektorrepresentasjon av 32x32 like klosser med fargeangivelse i 24-biters RGB, og regne ut plassbehovet i kiB. Plasseringen av hver kloss bildet skal være representert uavhengig av de andre klossenes plassering, og at dimensjonene på hver enkelt kloss skal være gitt direkte i representasjonen. Oppløsningen er 1280x1024 piksler. Hvordan kan jeg gjøre dette? 1024(11 + 10 + 24) = 1024 * 45 = 46080 biter tror jeg...... har selv den obligen. har du forøvrig fått på plass 1 b og 1 c ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå