Pr3DaToR Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Jeg Har "heat issues" på skjermkortet mitt... det blir så varmt at pcen fryser, svart skjerm og merkelig lyd etter noen sekund... skjer kun etter en hard runde med spilling da... Kjøpte nylig Dead Space, instalerte det, men nei.. med engang introen kom, frøs pcen og svart skjerm kom opp. Måtte tilslutt klokke ned korte til 500mhz på GPU clock, og 750mhz på Memory clock, stock er: 625mhz GPU clock og Memory clock på 993mhz. Bruker RivaTuner til å sette opp vifte hastigheten, satte den altså opp fra 25% (stock) til 50%, da funket det faktisk, men dette skal da ikke være nødvendig? Er det noen som kan tipse meg så hadde det vært til stor hjelp mvh, Pr3DaToR. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Hvordan er resten av kjølingen? (Tenker på luftflyten i kabinettet.) Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Har akkurat det samma skjermkorte som deg, å PC'en min har aldri stoppet opp under spilling. Men varm blir den kommer på rundt 80 grader under spilling og 60-70 idle. Lenke til kommentar
Pr3DaToR Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Har Thermaltake Matrix VX kabinett, med en vifte forran(luft filter) og en vifte bak, tror begge er 120mm. Ja, jeg får også rundt 80 grader mens det er underklokket med vifte hastighet på 50%... Jeg har lurt på om det kan være hovedkortet som kan være årsaken, ettersom det er Asus M2N32-Sli Deluxe nForce 590? Eller selve luftstrømmen? Lenke til kommentar
Pr3DaToR Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Hvordan er resten av kjølingen? (Tenker på luftflyten i kabinettet.) Har Thermaltake Matrix VX kabinett, med to 120mm's vifter, bak og framme. Tror disse ligger på rundt 1500rpm-1700rpm... der er jeg ikke helt sikker. Lenke til kommentar
bodhi Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Har også et Power kort,4870 1gb, men ingen problemer med temp. Under spill har jeg fra 58 til høyeste 71 grader, men varmt blir det jo. Men aldri noen spill som ikke funker. Kanskje du har et problem med noe annet,rammen kanskje? Lenke til kommentar
Pr3DaToR Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Har også et Power kort,4870 1gb, men ingen problemer med temp. Under spill har jeg fra 58 til høyeste 71 grader, men varmt blir det jo. Men aldri noen spill som ikke funker. Kanskje du har et problem med noe annet,rammen kanskje? Takk for tipset. Men jeg kan ikke helt forstå hvordan rammen har noe å si? Det jeg har trodd var strømmen som var problemet, så jeg kjøpte en ny strømforsyning, Corsair TX 750w. Men dette hjalp da ikke. Så nå tror jeg det enten er hovedkortet som lager problemet, eller selve skjermkortet som faktisk bare blir for varmt... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Det er vel ein moglegheit for at kortet faktisk blir for varmt? Hvis du verkeleg plagas av støy så gjeng det jo an å kjøpe ein ny kjølar til kortet? Lenke til kommentar
Pr3DaToR Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Det er vel ein moglegheit for at kortet faktisk blir for varmt?Hvis du verkeleg plagas av støy så gjeng det jo an å kjøpe ein ny kjølar til kortet? Jo, kan alltid kjøpe kjøler og div. men jeg forstår ikke hvorfor det kan bli så varmt? Tror det kan ha noe med hovedkortet som ikke støtter dette kortet... Har en anelse på at Nvidia hovedkortet mitt ikke liker ATi kortet :/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Skal eg vere heilt ærleg veit eg ikkje, men du kan jo spør i denne tråden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå