ignoreme Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Hei Har ett problem ved bruk av substr, viser dere koden først før jeg forklarer problemet litt bedre: <?php $tall=250; $melding="{$rad['content']}"; $post = substr($melding,$tall,1); if($post !=" "){ while($post !=" "){ $i=1; $tall=$tall+$i; $melding="{$rad['content']}"; $post = substr($melding,$tall,1); } } $post = substr($melding,0,$tall); echo $post; echo "..."; Koden fungerer utmerket om $rad['content'] er lengre enn 250 tegn, men om den er kortere enn 250 tegn klarer ikke funksjonen og kjøre, dermed får jeg execution time error. Noen måte og lure seg unna dette på? Edit: Skrive leif Endret 17. november 2008 av mreinha Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Du starter å søke etter det to-hundre-og-femtiende ($tall = 250;) tegnet i teksten og får dermed feil dersom teksten ikke er lang nok. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Make sense. Men hvordan skal jeg da klare og kutte teksten til maks 250 tegn selv om den inneholder færre tegn enn 250? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Med forbehold om feil, utestet kode. echo NiceTrim ( string [ , lengde ] ); function NiceTrim ( $text, $length = 250 ) { if ( strlen ( $text ) <= $length ) ) return $text; else return substr ( $text, 0, $length ) . '....'; } Endret 17. november 2008 av Jonas Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Takker jonas:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå