Plecto Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Hei. Har nå vært i jobb i 10 uker og i dag rant begeret over av hva jeg takler på denne jobben. Jobben er preget av konstant mas og kjefting fra to sjefer, kritikk som er helt uten mål og mening og personangrep som flere ganger har vært over grensen til trakasering. Jeg gruer meg helt ekstremt til å dra på jobb om morgenen og dagene er uendelig lange. Jeg har nå bestemt meg for å slutte selv om det kan være vrient å finne seg en ny jobb. Problemet er at jeg overhodet ikke vil jobbe i oppsigelsestiden, jeg har en følelse av at min oppsigelse ikke vil være spesielt populær og at det kanskje kan forværre situasjonen for meg de siste ukene. Jeg har vært inne på tanken om sykemelding, men å lyve på meg en sykemelding for to uker ser jeg på som vanskelig og uærlig. Å bare skippe oppsigelsestiden er vel også en dårlig løsning da å ha det på attesten min kan føre til problemer med å finne andre jobber. Er det mulig å få hjelp til dette? Det må vel være mulig å få en unskyldning for å ikke møte i oppsigelsestiden hvis arbeidsmiljøet er så dårlig som dette? Jeg har pratet med flere personer rundt dette og fått noen råd, men jeg kan ikke si jeg forstår dem helt. En sa at jeg bør gjøre meg selv kostbar, si at jeg kan si opp hvis jeg slipper å jobbe i oppsigelsestiden, men arbeidsgiverene vil vel antagelig ha meg der, så å prøve å selge en oppsigelse kan jeg ikke tro fungerer. En annen sa at jeg bør få de til å si meg opp slik at jeg kan få arbeidsledighetstrygd, men da igjen tror jeg ikke at de vil si meg opp, hva har de å tjene på det? Det må i så fall være som en personlig tjeneste fra deres side, men da igjen så står det på attesten min at jeg ble sagt opp fra en jobb noe som heller ikke er så veldig lukrativt. Endret 17. november 2008 av Plecto Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Trenger jo ikke å vise attesten din til ny arbeidsgiver? Hvis ny arbeidsgiver lurer på hva du har gjort de siste 10 ukene (veldig kort tid) så er det bare å si at du jobbet der og der, men måtte si opp pga. dårlig arbeidsforhold el. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Er jo ikke akkurat en gunstig løsning. Jeg har jo underskrevet en kontrakt på at jeg skal bli ut oppsigelsestiden, det blir jo som et løftebrutt og skulk. Lenke til kommentar
unserheld Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Du har rett der. Fasitsvaret er skriftlig oppsigelse, jobb ut oppsigelsen og ferdig med det. Det sucks, men det er ingen vei utenom. Alternativt kan du jo bare si opp og aldri komme tilbake, men merk at dette er negativt seinere i livet som det er sagt her. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) Kan også sykemelde deg på psykisk grunnlag ut oppsigelsestiden. Det virker ikke for meg som det er å lyve på seg noe som helst ut fra det du har skrevet her. Endret 18. november 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
toazty Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) hadde aldri annsatt en som sykemelder seg fordi han\hun ikke ville jobbe ut oppsigelses tiden. har hatt et par tilfeller der noen hos meg har gjort det, samtlige er folk som driter i alt og har null arbeidsmoral. sier ikke at du er helt lik, men tror ekstremt mange av de som sykmelder seg ut oppsigelsen er slike personer. arbeids markedet begynner å bli farligt akuratt nå, og hvis de spør hvorfor du sykeledte deg, så kan du jo la vær å svare, noen som ikke er så bra, eller du kan si sanheten , noe som ikke er så bra... hold ut, stå på. ! er bedriften du jobber i en IA bedrift, da kan du jo ta 8 dager uten lege erklæring, 2 x 8 dager, hadde kanskje ikke vært dumt.. er nok den smarteste løsningen hvis du absolutt ikke har lyst å jobbe. Endret 18. november 2008 av toazty Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Sa opp i dag. Jeg må jobbe fram til neste fredag så da blir det heldigvis ikke fulle to uker. Pådro meg tilfeldigvis feber over natta så jeg tilbrakte dagen hjemme i dag med god samvittighet, får se om jeg drar på jobb i morgen. Lenke til kommentar
ArkArk Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 hadde aldri annsatt en som sykemelder seg fordi han\hun ikke ville jobbe ut oppsigelses tiden. har hatt et par tilfeller der noen hos meg har gjort det, samtlige er folk som driter i alt og har null arbeidsmoral. sier ikke at du er helt lik, men tror ekstremt mange av de som sykmelder seg ut oppsigelsen er slike personer. arbeids markedet begynner å bli farligt akuratt nå, og hvis de spør hvorfor du sykeledte deg, så kan du jo la vær å svare, noen som ikke er så bra, eller du kan si sanheten , noe som ikke er så bra... hold ut, stå på. ! er bedriften du jobber i en IA bedrift, da kan du jo ta 8 dager uten lege erklæring, 2 x 8 dager, hadde kanskje ikke vært dumt.. er nok den smarteste løsningen hvis du absolutt ikke har lyst å jobbe. Vet at tråden er gammel, men like aktuell i dag. "Du hadde ikke ansatt noen som sykemeldte seg i oppsigelsestiden" sier du. Det vitner om liten kunnskap om livet alså. Det er selvsagt en GRUNN til at noen velger gjøre dette, det er ikke fordi de er late, din gnom. Selvopptatte, oppblåste lille viktigpetter.Jeg blir skikkelig oppgitt av sånne utrolig lite gjennomtenkte kommentarer. Opplev litt av livet selv, så forstår du kanskje at det er flere sider av arbeidslivet en den arbeidsgiverne viser. Man skal da for fanden ikke finne seg i hva som helst heller.. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå