Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

OCZ DDR2 4096MB Gold GX XTC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har vel vært sagt at max verdien innenfor garantien er 2.1V, men etterhvert som tiden gikk og jeg besøkte OCZ's produktside igjen så stod det ikke noe om det lenger. Mine kjører i øyeblikket på 900Mhz med standardtimings. Minnet greier ihvertfall 950Mhz @ 2.1V, sikkert også 1Gz som han over meg nevner :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du må ikke bruke standard verdien, mange hovedkort har en auto verdi eller en egen verdi på kanskje 1,8 volt eller 1,9 osv.

Jeg bare valgte 2 volt som da er 0,1 volt under det som er "standard" for den rambrikken og det fungerer kjempe fint det.

Du kan jo også gå høyere enn standard verdien på 2.1 volt vis du ønsker det.

Lenke til kommentar
Det har vel vært sagt at max verdien innenfor garantien er 2.1V, men etterhvert som tiden gikk og jeg besøkte OCZ's produktside igjen så stod det ikke noe om det lenger. Mine kjører i øyeblikket på 900Mhz med standardtimings. Minnet greier ihvertfall 950Mhz @ 2.1V, sikkert også 1Gz som han over meg nevner :)

Leste litt på siden dems, og garantien gjelder kun 1.9v og under. Standar verdien er 1.8v fant jeg ut nå, må ha sett på noen andre brikker. Så den Extended Voltage Protection hjalper ikke så mye :p

Du må ikke bruke standard verdien, mange hovedkort har en auto verdi eller en egen verdi på kanskje 1,8 volt eller 1,9 osv.

Jeg bare valgte 2 volt som da er 0,1 volt under det som er "standard" for den rambrikken og det fungerer kjempe fint det.

Du kan jo også gå høyere enn standard verdien på 2.1 volt vis du ønsker det.

Kan ikke sette noe på Auto på hovedkortet mitt uten at det går istå, vis jeg kjører dualchannel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Qoute: **OCZ EVP (Extended Voltage Protection) is a feature that allows performance enthusiasts to use a VDIMM of 2.2V ± 5% without invalidating their OCZ Lifetime Warranty.

OCZ info

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...