AlfSimen Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Nå fikk jeg MMS til å funke på OneCall og Name: OneCall Internet APN: internet Proxy Port Username Password Server MMSC MMS proxy MMS port MCC: 242 MNC: 05 APN type: default Name: OneCall MMS APN: mms Proxy Port Username Password Server MMSC: http://mms.nwn.no MMS proxy: 89.254.65.20 MMS port: 80 MCC: 242 MNC: 05 APN type: mms Lenke til kommentar
grenness Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Nå fikk jeg MMS til å funke på OneCall og Kjører du G1 eller ADP-firmware? Jeg prøver å få en oversikt over om min metode kun fungerer på ADP. Mvh Christopher http://grenness.blog.linpro.no/2009/03/16/...ere-pa-android/ Lenke til kommentar
AlfSimen Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Nå fikk jeg MMS til å funke på OneCall og Kjører du G1 eller ADP-firmware? Jeg prøver å få en oversikt over om min metode kun fungerer på ADP. Mvh Christopher http://grenness.blog.linpro.no/2009/03/16/...ere-pa-android/ Kjører stock G1 firmware. Firmware version: 1.1 Build number: kila-user 1.1 PLAT-RC33 Lenke til kommentar
tosche Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Takker for mange innlegg om APN oppsett her. Bruker TDC Norge og følgende oppsett ser ut til å fungere fint både for 2G/3G og MMS: 1. TDC Internet Name: TDC Internet APN: internet.no MCC:238 MNC:01 2. TDC MMS Name: TDC MMS APN: mms.no MMSC: http://mms.tdcmobil.no:8002 MMS proxy: 194.182.251.15 MCC:238 MNC:01 Lenke til kommentar
tosche Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Etter å ha oppgradert til Android 1.5 fungerte ikke MMS, hverken sende eller motta. Oppdaterte da APN settingene (i mitt forrige innlegg) med APN type "default" og "mms". Da fungerer MMS fint igjen. Kanskje det har blitt strengere i versjon 1.5 på akkurat dette... Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Hei! Er det noen som kan hjelpe meg med å få internet opp og gå på Android Dev Phone med OneCall? Jeg legger inn verdiene, men jeg får bare beskjed om at jeg ikke har tilgang på nettet på grunn av at jeg ikke har roaming på. Hva er dette? Har akkuratt skifta fra Chess til OneCall for å kunne bruke 3G til overlevlig pris. Emby Fikk min telefon i posten nå idag, bestillte Android Dev Phone 1, via JetCarrier.. Sliter med samme problemet, men med Netcom.. Sendte dem mail nå netopp, så det vil forhåpentligvis dukke opp noe svar etterhvert (positivt hvis en er heldig). Er det noen av dere som har funnet ut hvor æ,ø og å befinner seg? Ser at telefonen støtter tegnene, da de dukket opp i navn når jeg importerte telefonnummer fra simkort, men finner ingen måte å skrive dem på.. Herlig telefon dog, masse stilige (og gratis ) apps.. ÆØÅ finnes ved å holde nede a(for æ og å) og o(for ø) OneCall APN's: Name: OneCall Internet APN: internet Proxy Port Username Password Server MMSC MMS proxy MMS port MCC: 242 MNC: 05 APN type Name: OneCall MMS APN: mms Proxy Port Username Password Server MMSC: http://mms.nwn.no MMS proxy: 89.254.65.20 MMS port: 80 MCC: 242 MNC: 05 APN type Name: OneCall WAP APN: wap Proxy: 89.254.65.20 Port: 80 Username: nwn Password: nwn Server MMSC MMS proxy MMS port MCC: 242 MNC: 05 APN type Så er det bare å vente på støtten for separate APN's slik at MMS kan funke... Kan dere hjelpe meg å få til onecall mms på min g1 mobil? skal innstillingene stå nøyaktig slik det står her? skal ikke stå noe på username, password, proxo, port og server? har prøvd disse innstillingene, men får det ikke til å virke..hjelp... Lenke til kommentar
AlfSimen Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 (endret) *poff* *poff**poff* Kan dere hjelpe meg å få til onecall mms på min g1 mobil? skal innstillingene stå nøyaktig slik det står her? skal ikke stå noe på username, password, proxo, port og server? har prøvd disse innstillingene, men får det ikke til å virke..hjelp... Dette er det jeg har nå, og det funker: Name: OneCall Internet APN: internet Proxy: <not set> Port: <not set> Username: <not set> Password: <not set> Server: <not set> MMSC: <not set> MMS proxy: <not set> MMS port: <not set> MCC: 242 MNC: 05 APN type: default Name: OneCall MMS APN: mms Proxy: <not set> Port: <not set> Username: <not set> Password: <not set> Server: <not set> MMSC: http://mms.nwn.no MMS proxy: 89.254.65.20 MMS port: 80 MCC: 242 MNC: 05 APN type: mms Dealen er at man må sette "APN type" for at den skal skille mellom de forskjellige typene APN's Endret 5. august 2009 av AlfSimen Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 *poff* *poff**poff* Kan dere hjelpe meg å få til onecall mms på min g1 mobil? skal innstillingene stå nøyaktig slik det står her? skal ikke stå noe på username, password, proxo, port og server? har prøvd disse innstillingene, men får det ikke til å virke..hjelp... Dette er det jeg har nå, og det funker: Name: OneCall Internet APN: internet Proxy: <not set> Port: <not set> Username: <not set> Password: <not set> Server: <not set> MMSC: <not set> MMS proxy: <not set> MMS port: <not set> MCC: 242 MNC: 05 APN type: default Name: OneCall MMS APN: mms Proxy: <not set> Port: <not set> Username: <not set> Password: <not set> Server: <not set> MMSC: http://mms.nwn.no MMS proxy: 89.254.65.20 MMS port: 80 MCC: 242 MNC: 05 APN type: mms Dealen er at man må sette "APN type" for at den skal skille mellom de forskjellige typene APN's Takk, nå virka det Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 *poff* *poff**poff* Kan dere hjelpe meg å få til onecall mms på min g1 mobil? skal innstillingene stå nøyaktig slik det står her? skal ikke stå noe på username, password, proxo, port og server? har prøvd disse innstillingene, men får det ikke til å virke..hjelp... Dette er det jeg har nå, og det funker: Name: OneCall Internet APN: internet Proxy: <not set> Port: <not set> Username: <not set> Password: <not set> Server: <not set> MMSC: <not set> MMS proxy: <not set> MMS port: <not set> MCC: 242 MNC: 05 APN type: default Name: OneCall MMS APN: mms Proxy: <not set> Port: <not set> Username: <not set> Password: <not set> Server: <not set> MMSC: http://mms.nwn.no MMS proxy: 89.254.65.20 MMS port: 80 MCC: 242 MNC: 05 APN type: mms Dealen er at man må sette "APN type" for at den skal skille mellom de forskjellige typene APN's Takk, nå virka det Når jeg slår av connect to data services when roaming slutter det å virke, mottar ikke mms da...må dette være på? Er redd for høye regninger. Hvordan får jeg tatt mot hvis noen sender meg video forresten? ser ikke ut til å virke, mottar bare bilder... Lenke til kommentar
AlfSimen Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Poster det her og, er sikkert flere folk det kan være nyttig for... Du kan legge til noe "tulle-tekst" på internett-apn'en så den ikke virker, da slipper du å lage en helt ny en hvis du skulle trenge den en gang: Name: OneCall Internet APN: internetTULLETEKST Proxy: <not set> Port: <not set> Username: <not set> Password: <not set> Server: <not set> MMSC: <not set> MMS proxy: <not set> MMS port: <not set> MCC: 242 MNC: 05 APN type: default Da vil den ikke klare å koble på internett, og du kan ha på "data services when roaming" så du iallefall får inn MMS'er. Angående video i MMS vet jeg ikke... Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Poster det her og, er sikkert flere folk det kan være nyttig for... Du kan legge til noe "tulle-tekst" på internett-apn'en så den ikke virker, da slipper du å lage en helt ny en hvis du skulle trenge den en gang: Name: OneCall Internet APN: internetTULLETEKST Proxy: <not set> Port: <not set> Username: <not set> Password: <not set> Server: <not set> MMSC: <not set> MMS proxy: <not set> MMS port: <not set> MCC: 242 MNC: 05 APN type: default Da vil den ikke klare å koble på internett, og du kan ha på "data services when roaming" så du iallefall får inn MMS'er. Angående video i MMS vet jeg ikke... Hvordan får en til å sende og motta video mms med g1? Får ikke mottatt video som folk sender meg, og prøver å sende en liten video selv, men får opp denne meldinga : Message size limit reached. Sorry, you cannot add this video to your message. Hvordan får jeg fiksa dette? Håper noen kan hjelpe... Lenke til kommentar
Boysen007 Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Jeg har en HTC Tattoo, men jeg får ikke sendt eller mottatt MMS, noen som kan hjelpe meg? Jeg har Netcom, har prøvd flere forskjellige innstillinger, men ingen ser ut til og fungere.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå