int20h Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Kombinasjonen av CPU og GPU på samme sokkel kommer først om et par år hos AMD. Les mer Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Synes jeg har lest at det var pga produksjonsteknikken at fusion blir utsatt. "Shrike in 45 nm would deliver modest improvements, but we see huge improvements in 32 nm which is the sweet spot for the convergence so graphics and x86 cores," Allen said. http://www.eetimes.com/news/semi/showArtic...cleID=212002372 Endret 17. november 2008 av O:M:A Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Off.. Synes litt synd på AMD.. Forbrukerne gir gjerne beng i om det er 45 eller 32 nm prod.teknikk, de vil ha det første som kommer så lenge det fungerer tålelig greit.. om Shrike hadde kommet tidlig i 2010 hadde det vel vært greit i og med at Nehalem ikke har fått satt seg skikkelig enda da, men innen 2011 har vel intel gått ned på 22 nm (eller hva det nå er som blir neste trinn ned).. Lenke til kommentar
eNigma333 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Llano for liten og Ontario for stor. Nei omvendt Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Begge har DDR3- og integrert GPU-kontroller. På bildet ser det ut som de har selve GPUen innebygget. Ikke bare kontrolleren. Synes jeg har lest at det var pga produksjonsteknikken at fusion blir utsatt. Jeg tror det kan være andre grunner. AMD kan grovt skissert enkelt kombinere en prosessor og f.eks AMD 790GX brikkesettet på en brikke. Jeg vil spekulere i om det har noe med minnebåndbredde og sokkel å gjøre. Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Hva er en GPU-kontroller? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Jeg synes det var en litt merkelig formulering men tolker det til å være en PCI express kontroller siden det er den nærmeste kontrolleren jeg kommer på. Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Jeg tolker det til å være et kraftig tilfelle av trykkleif for GPU. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Jepp, det kunne nok med fordel vært byttet om litt: Begge har DDR3- og integrert GPU-kontroller. -> Begge har GPU og integrert DDR3-kontroller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå