Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen ''freezer'' i spill.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har nettopp degradert eller *oppgradert* fra vista 64 til XP 64 og opplever at skjermen fryser når jeg spiller div spill som wow. Lurer på hva dette kommer av.

 

Dette skjer ikke under nettsurfing o.l

 

Takker for svar som kommer inn :]

 

om dette skjer etter en liten stund.. så kan det fort være tempratur problemer. har du ikke merket noe av dette før.. og har amd cpu.. så stikk på amd.com og last ned cpu optimizer (trur jeg det heter.) for din cpu. Dette skal rette problematikk med flerkjerna amd cpu'er og gaming.

Lenke til kommentar
Nope.

 

Kanskje du sliter med DX'en din eller no skjermkort driver da... ligger en DX 9.24 eller no på microsoft.

 

hva skjer om du trykker alt + esc, windows tasten, eller ctrl+alt+delete når spillet fryser da?.. har resten av pc'n fryst og, eller bare spillet?

 

Hva med 32 bit xp forresten?.. spilla er stortsett ikke laga for 64 bit likevel :)

 

Type HW har du? ble litt nyskjerrig ser du :D

Endret av Smoker
Lenke til kommentar

Laster ned DX nå for å se om det kan funke.

 

Har prøvd å trykke ctrl + alt + delete. Men reagerer ikke før en god stund etterpå.

Så hver gang jeg spiller fryser spillet og jeg blir nødt til å avslutte.

 

Hva er prisen for 32 bit da? Og kan jeg låne noen andre sin CD :p?

 

4 GB ram

9800 GTX

Intel duo e8200

 

osvosv

Lenke til kommentar
Laster ned DX nå for å se om det kan funke.

 

Har prøvd å trykke ctrl + alt + delete. Men reagerer ikke før en god stund etterpå.

Så hver gang jeg spiller fryser spillet og jeg blir nødt til å avslutte.

 

Hva er prisen for 32 bit da? Og kan jeg låne noen andre sin CD :p?

 

4 GB ram

9800 GTX

Intel duo e8200

 

osvosv

 

 

Prøv å sette opp noe som viser temp'en din (everest for eks.) og skipp ut av spillet etter litt gaming.. (intel cpu fryser systemet om cpu går for varm) sånn bare for å ta en titt. Prisen for 32 bit er vel ca den samme som for 64 bit.. Vet ikke hvordan det er med lisens nøkkel fra 64 bit på 32 bit.. men kan jo bare prøve. eller så har du jo alltids torrents eller no om kronasjer er problem. :p

 

ja.. BTW.. du kommer ikke til å få opp alle 4 Gig med ram i 32 bit system.. du får mellom 3 og 3,5 en plass litt ettersom. men det funker fint.

Endret av Smoker
Lenke til kommentar

Har prøvd det i crysis også nå, akkurat det samme skjer :S

Skjermen fryser og reagerer ikke, noen ganger så kommer jeg ned i wondows hvis jeg spammer ctrl + alt + delete ...

 

Hva er jeg nødt til å gjøre? Dette har vel ikke noe med CPU å gjøre.

 

*edit : kan det være noe systemfeil?

Endret av Gamer93
Lenke til kommentar
Har prøvd det i crysis også nå, akkurat det samme skjer :S

Skjermen fryser og reagerer ikke, noen ganger så kommer jeg ned i wondows hvis jeg spammer ctrl + alt + delete ...

 

Hva er jeg nødt til å gjøre? Dette har vel ikke noe med CPU å gjøre.

 

*edit : kan det være noe systemfeil?

 

 

Hehe, det kan være manglende skjermkortdrivere og chipsetdrivere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...