Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Utleie av bod i sentrum.

khvm

Anbefalte innlegg

Hei,

Visste ikke helt hvor dette emnet ville passe inn, så jeg legger det ut her.

Jeg skal da leie ut min relativt store bod på ca. 12 kvadratmeter, beliggende i sentrum eller nærmere bestemt Frogner.

Det er mulighet for å parkere opp til fire MC'er der, eller rett og slett lagre en hel del andre ting.

Bør jeg leie den ut som MC-parkering over vinteren, eller vil det lønne seg å leie den ut som en vanlig bod til lagring av ting?

Hva vil riktig månedspris være, og hvor kan jeg annonsere?

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo annonsere på Finn. Der kan du også sammenlikne med andre som vil leie ut bod. Se på plassering og størrelse, antar jeg.

En på 7m2 i Herslebsgate leies ut til 700/mnd. I Drammen leies det ut flere boder, hvor minste er 35m2 til 1200/mnd. (for ordens skyld, ingen av disse leies ut av meg)

Hvis du vil leie ut som MC-parkering over vinteren anbefaler jeg å sjekke litt rundt hva det koster andre steder. Mange profesjonelle som tilbyr dette, hvor de også utfører service på MC'en til våren igjen.

En annen ting som kan være verdt å sjekke er hvordan slikt utleie vil påvirke forsikringen din dersom noe skulle skje. Om boden brenner ned, hvem må erstatte innholdet, etc.

Endret av AndyG
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Du kan jo annonsere på Finn. Der kan du også sammenlikne med andre som vil leie ut bod. Se på plassering og størrelse, antar jeg.

En på 7m2 i Herslebsgate leies ut til 700/mnd. I Drammen leies det ut flere boder, hvor minste er 35m2 til 1200/mnd. (for ordens skyld, ingen av disse leies ut av meg)

Hvis du vil leie ut som MC-parkering over vinteren anbefaler jeg å sjekke litt rundt hva det koster andre steder. Mange profesjonelle som tilbyr dette, hvor de også utfører service på MC'en til våren igjen.

En annen ting som kan være verdt å sjekke er hvordan slikt utleie vil påvirke forsikringen din dersom noe skulle skje. Om boden brenner ned, hvem må erstatte innholdet, etc.

Har annonsert for kr 1000,- og nevnt i annonsen at det er mulighet for MC-parkering dersom ønskelig. Jeg har dog ikke annonsert på Finn, men på et par andre gratis annonse-sider. Ikke fått mye tilbakemeldinger, sett bort i fra èn i starten, som lurte på pris. Jeg sa 1000,- men det virket som at han syntes prisen var høy.

Bør jeg heller kanskje prøve en annen fremgangsmåte? Altså, at jeg heller annonserer for MC-parkering? Kanskje sende en mail til ulike MC-butikker, og si jeg har mulighet for å lagre de over vinteren eller for deres kunder?

Er litt ny på dette, så fint hvis en del kan hjelpe meg ut her. FInt å få gjort ferdig annonseringen før julestrida starter for fullt!

TAKK!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Mitt tips ville også være å annonsere på finn. Tror det koster 25,- for 1 mnd eller no sånt. Er iallefall peanuts. Har klart å selge en nedslitt sofa der på under én dag, så burde være mulig å leie ut en garasje.

Godt nyttår! Hvor har du det fra at det koster 25,- for 1 mnd å annonsere på finn.no? Det eneste alternativet slik jeg ser det er jo å annonsere under "bolige til leie", og ettersom jeg bor i Oslo er jo startprisen for annonsering 499,- ???

Synes det er en litt drøy pris å annonsere en enkel bod for. Flere tips til hvor jeg kan annonsere, eller bør jeg rett og slett bare bite i det sure eplet og annonsere for den prisen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...