tienng Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Litt om min Pc: P-III, 533 Mhz, 1024 SDRam PC133 original... Matrox-skjermkort 32 (AGP 4X) Master disk: 60 GB, Slave disk 40 GB. Dette skal være nok tror jeg!? Problemstilling: Jeg har nå Win2000 pro. på den Master disk, ønsker nå å legge inn Linux RED HAT 8.0 på den andre harddisken. Såkalt dualboot (er det riktig???), jeg har kjøpte en sånn hefte om Linux, har lest den, men skjønner lite om dette med fileformat til Linux. Kan noen der ute hjelpe meg med dette? det hadde vært kjempe ålright! Skal jeg bruk hele 40 GB kun på Linux? kan jeg klare meg med 1/2 parten? TTN Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Kan noen der ute hjelpe meg med dette? det hadde vært kjempe ålright! Skal jeg bruk hele 40 GB kun på Linux? kan jeg klare meg med 1/2 parten? TTN Sats på Mandrake 9.1 eller Redhat 9. Det er bare å sette inn cd-en å dure i vei. Ikke ta problemene på forskudd. Det holder med 5-10 gb dedikert til Linux, resten av disken kan du formatere til fat32. Lenke til kommentar
tienng Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 Hvorfor akkurat FAT32?, jeg tenkte sånn at siden jeg har win2000pro. (NTFS-filformat), da vil det kanskje lønne seg å formatere resten av hd til NTFS? Jeg vet ikke, men det som jeg ikke har skjønte helt om Linux-filsystem, bruk den FAT/FAT16/FAT32?, om den gjøre det, da kan det være lurt å gjøre som du sier! TTN Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Linux kan lese NTFS, men ikke skrive til ett NTFS filsystem. Det kan dog lese/skrive til fat32 , derfor er det lurt å ha det som ett mellomlager om du skjønner .. Selve linux installasjonen burde du legge på en ext3 partisjon.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå