Gå til innhold

Netcom vil være først med supernett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje et dumt spørsmål, men hva skal vi med 160 mbit? Det er jo helt vannvittig mye. Det er vel folk som har stilt lignende spørsmål tidligere, men det er jo langt mer enn det som trengs til video og audio, så hva skal det brukes til?

det man skal men helt utrolige hastigheter er; helt greie reelle hastigheter. kan se for meg en teoretisk maks hastighet på noe sånt, rundt 30-50mbit(ganske optimistisk egentlig).

Lenke til kommentar
Det blir i vertfall slutt med kabel når dette kommer. Jeg som trodde kabel kom til å være raskere mange mange år framover... :!:

Vi får se, realiteten angående kapasiteten på trådløst nett er ofte en ganske annen enn hva som påstås. Ofte er man avhengig av at få bruker det for å få noe særlig båndbredde, og da er det ingen god erstatning for kablet nett.

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har også erfart dårlig overføringshastighet, eller kanskje riktigere sagt ujevn overføringhastighet med Super-3G og Turbo-3G. Det værste og mest ubehagelige som bruker er når internettforbindelsen din faller ut totalt. Der burde samtlige aktører på HSDPA skjerpe seg vil jeg tro. Overgangen fra HSDPA-kommunikasjon og det å falle tilbake på en EDGE forbindelse kan det også jobbes med.

Dette med antall brukere er også en problemsstilling kablede nett må ta hensyn til. Fordelen med de kablede nettverkene er vel at de har hatt en lengre utviklingskurve, og kanskje sånn sett kan dra fordeler av det. Det må jo være noe skjørt ett sted med disse mobilnettverkene.

Noen som vet hvorfor trafikken ikke alltid går som smurt, selv om du sitter dønn stille med PC'en, og til tider har god båndbredde på det stedet du har valgt å sette deg ned??

Lenke til kommentar
Jeg har også erfart dårlig overføringshastighet, eller kanskje riktigere sagt ujevn overføringhastighet med Super-3G og Turbo-3G. Det værste og mest ubehagelige som bruker er når internettforbindelsen din faller ut totalt. Der burde samtlige aktører på HSDPA skjerpe seg vil jeg tro. Overgangen fra HSDPA-kommunikasjon og det å falle tilbake på en EDGE forbindelse kan det også jobbes med.

Dette med antall brukere er også en problemsstilling kablede nett må ta hensyn til. Fordelen med de kablede nettverkene er vel at de har hatt en lengre utviklingskurve, og kanskje sånn sett kan dra fordeler av det. Det må jo være noe skjørt ett sted med disse mobilnettverkene.

Noen som vet hvorfor trafikken ikke alltid går som smurt, selv om du sitter dønn stille med PC'en, og til tider har god båndbredde på det stedet du har valgt å sette deg ned??

Kablede nett må såkalrt også ta hensyn til flere brukere, men den båndbredden som oppgies på kablede nett kan man som oftest forvente å få som enkeltbruker. På trådløse nett er det mer vanlig å oppgi fantasitall man i praksis aldri oppnår, det er derfor det er verd å påpeke slikt når det kommer til trådløse løsninger.

AtW

Lenke til kommentar

Godt uttrykk det der: "Fantasi tall"

Noen som vet hvorfor båndbredden kan variere sånn på mobilnettverket, selv om en har funnet en plass som kanskje fungerer utmerket i 5 minutt og så faller hastigheten eller at du i værste fall får sirup-oppkobling?

Lenke til kommentar

tytn2: Enig. Men vær likevel oppmerksom hva du får for pengene. Mye av den avtalen går ut på at en kan surfe gratis om kveldene. Men det er helt klart en begynnelse på noe godt for forbrukerne. En mildere form for priskrig.

Lenke til kommentar
Long Term Evolution er den tredje videreutviklingen av dagens WCDMA-teknologi, og er kjent under navnet HSOPA.
Berre ein liten tilleggsinfo for dei ekstra interesserte. HSOPA er greitt nok neste skritt, men det er langt i frå WCDMA grunna to forskjellige aksessteknologiar. WCDMA er jo CDMA, medan HSOPA er OFDMA. I CDMA brukar fleire same frekvens, kvar skilt med ein eigen kode (derav "Code Division Multiple Access") og i OFDMA får brukarane kvar sine "underkanalar" av ein bærefrekvens (derav "Orthogonal Frequency Division Multiple Access") :)
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...