Gå til innhold

Hewlett Packard Photosmart 850 eller Fujifilm Finepix 304

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
HP er best. Større zoom, AF hjelpelampe, 4 mp, flere innstillinger, større skjerm for å nevne noe. Les testen her på www.akam.no

HP er helt klart teknisk bedre enn Fuji, enn så lenge du ikke får

et eksemplar med ustabil software. Da må man i butikken og

klage.

Det største problemet med HP er derimot utseendet. Fuji er ikke akkurat

noe kompaktkamera, men HP er virkelig alt for stort!

Og det er langt fra noe elegant design. "Penisforlenger" og

"vulgært" er ord som triller frem på tunga.

Jeg trenger bare å sitere Teknisk Ukeblad fra januar i år:

"Fikk du det nye HP850 til jul, har du et kamera du kan være stolt av."

"Hvis du vil imponere naboen, kan du også inkludere den digitale zoomen på 7X, som sist vi pugget gangetabellen skulle gi sånn ca 56 ganger zoom. Ikke bare er linsen stor og imponerende, kameraet har også en 2 tommers LCD-søker som ...."

HP er altså et trygt valg for ingeniører som ikke hadde råd til Audi A6, men allikevel trenger noe å snakke om i lunchen ;)

Fuji har derimot utseendet med seg. Det ser hverken ut som en pakke røyk eller et dusjhode. Det er bare helt nydelig....

Selv Olympus 730 m/ brødre ser bedre ut enn HP 850!

(Utrolig hvor mye følelser man kan legge i enkelte ting

, og akk så deilig det er å ta litt i en gang i blandt ;)

God natt, folkens!

Lenke til kommentar

Heia,

Jeg har et hp850, og er stort sett fornøyd med kameraet. Men jeg har vært gjennom en runde med butikken, da jeg fikk et kamera som stadig bare døde uten grunn. Butikken "testet" kam, og mente at ingenting var galt. Heldigvis holdt HP med oss, og vi fikk butikken tilslutt til å gi et oss nytt kam.

Jeg sto også mellom Fuji kam. og hp sitt. Men tar mye inne bilder, og Fuji har fått noe dårlig kritikk på lysstyrken på linsa og har problemer med auto fokusen i mørke omgivelser. Det og nesten 1mp forskjell var det som "gjorde" valget for meg. Det eneste neg. jeg har å si om hp. kam er at det til tider kan være irriterende tregt, spes. når jeg skal ta bilder av bikkjene......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...