Heffalumpen Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Har kjøpt meg denne Acer 8930 laptopen med P8600cpu @ 2.4ghz standard. Ser i den røtne "poengskalaen" til Vista at den får bare 5.3 når alt annet får 5.9 i score. Ikke at jeg bryr meg noe særlig om det siden Vista suger å den Scoregreia bare er villedende. Samma det, tilbake til saken. Skulle inn i Bios her istad, blei da litt overasket siden jeg ikke fikk lov å stille inn cpuen på den hastigheten jeg ville :S Eneste jeg fikk lov til i Bios var vell å justere klokka og "bootingen" Er det lagt inn en sperre på denne Biosen som gjør at jeg ikke kan klokke? Å nei jeg gidder ikke å klokke Via software i Vista...sier seg selv. "unstable" Takker for hjelp på forhånd EDIT: Div skrivefeil Endret 17. november 2008 av Heffalumpen Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Den er nok låst ja, så og si alle pc'er som blir laget av store produsenter har låst bios. Lenke til kommentar
Heffalumpen Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Å den får jeg åpnet hvordan? Muligheter for å laste ned ny Bios? Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 uansett så er laptop'er håpløse å klokke med, så bare glem det og vær fornøyd med det du har;) Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Enig med SLIguy. Ikke noe vits i å kjøpe laptop for å klokke. Kjøp deg en billig stasjonær pc med et godt hovedkort (bygg selv) En god kjølevifte eller vannkjøling så tror jeg du er godt i gang. Lenke til kommentar
Heffalumpen Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Ok :)Da kan vell igrunn denne tråden stenges takk for hjelpen Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 En pinmod kan jo kanskje fungere, har selv brukt det på flere laptopper med hell. Men jeg har ingen guide til deg, søk på google etter pinmod og se om det fungerer med din CPU. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Nå har jeg fått meg en P8600, så om jeg finner noe om pinmod på den skal jeg poste her. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 At jeg må gå først. Men jeg må samle litt krefter før jeg går løs på intel sine pdf filer. Lenke til kommentar
Heffalumpen Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 At jeg må gå først. Men jeg må samle litt krefter før jeg går løs på intel sine pdf filer. Venter i spenning Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=455124 You wish... Lenke til kommentar
Heffalumpen Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 Blei jo bra forskjell da Hva med temperatur? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Har en på 54ghz også, er bare cpu-z som surrer. Har ikke funnet ut av det enda, ser ut som det ikke går fordi så fort jeg setter opp bussen så låser multi seg på 6x. Så om jeg finner en måte å tvinge multi opp så er vi igang. Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Finnes det noen måte å tvinge opp en låst multi? Eller.. dette er jo en bærbar.. kan det være at du ikke har skrudd av strømsparing osv. i bios hifi? sikkert dumt av meg å nevne det, men man overser ofte sånne enkle ting:P Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Er nok værre en som så : -) Har prøvd alt, også RMClock, som er rå på sånne ting. Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) kunne vært rått å sett 8x multi med den fsb'n!! Eller for den saks skyld 9x.. men er jo snakk om en bærbar da.. heheh Endret 9. desember 2008 av SLiks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå