Gjest Guest_KAKEMONS_* Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Hei! Jeg må gå på pencilin en stund på grunn av at mandlene i halsen er hovne. Jeg drikker også en del alkohol. Kan det være farlig å kombinere pencilin med alkohol? Jeg mener at man tar en tablett 1 time eller 2 før man åpner flaska... Også spørsmål nummer 2. Hvis man kysser/kliner med noen som har infeksjon i halsen/hovne mandler, kan man da bli smittet selv? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Jeg har hørt at alkohol kan påvirke effekten av pencilin, men jeg mener at dette er en myte. http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=32622 Det kommer an på om det er en bakterieinfeksjon eller virusinfeksjon vil jeg tro. Lenke til kommentar
Gjest Guest_KAKEMONS_* Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 INGEN FLERE SVAR?? HASTER MED Å FÅ VITE DETTE! Greide ikke å droppe alkohol idag, bare måtte ha meg 3 øl...Kunne ikke ta flere, siden jeg ikke vet om det kan være farlig. Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) Det kommer an på om det er en bakterieinfeksjon eller virusinfeksjon vil jeg tro. håper da ikke det er noen leger som skriver ut antibiotika mot virus infeksjon. ps.. Hold deg i skinnet med drikkingen, kroppen trenger den roen den kan få. Selv om du skulle føle deg ok. Det finnes flere antibiotikum der alkohol er svært uheldig. pps. Om du ikke greier å gå en dag uten alkohol har du et større problem enn en "simpel" infeksjon. Endret 18. november 2008 av netroM Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Det kommer an på om det er en bakterieinfeksjon eller virusinfeksjon vil jeg tro. håper da ikke det er noen leger som skriver ut antibiotika mot virus infeksjon. Man vet faktisk aldri. Leger glemmer sakser, skalpeller i kroppen på folk også. ^^ Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Legen eller apotek sier i fra hvis du ikke kan drikke alkohol. Er du fortsatt usikker kan du prøve å google navnet på medisinen. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Flagyl og dens synonym preparat skal man ikke drikke alkohol under kuren. Du kan da få en antibust effekt, så da tipper jeg du iallefall ikke drikker. Ellers så er det faktisk greit å droppe alkohol nå, fordi du har en halsinfeksjon. Det er kroppen sin måte å gi beskjed om at du er sliten. Så dropp alkohol, og ro deg ned Lenke til kommentar
Gjest TRÅDTARTER Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Flagyl og dens synonym preparat skal man ikke drikke alkohol under kuren. Du kan da få en antibust effekt, så da tipper jeg du iallefall ikke drikker. Ellers så er det faktisk greit å droppe alkohol nå, fordi du har en halsinfeksjon. Det er kroppen sin måte å gi beskjed om at du er sliten. Så dropp alkohol, og ro deg ned Jeg har drukket mye alkohol i det siste. Men det kan da ikke være årsaken til en halsinfeksjon?? Lenke til kommentar
Potto Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Det kan vere årsaken ja, sterk alkohol (sprit og liknende, ergo utsagnet whiskystemme ) kan gjere halsen sår, og ein får lett betennelse i sår som ein ikkje lar gro Og sovidt eg veit om pencilin so demper, annulerer alkohol virkninga på dette, so då ville det vå bedre å ikkje brukt da i da heila enn å blanda det med alkohol... Og uten medisin so demper ikkje dei hovne mandlene seg, og du blir ikkje bedre.. Endret 19. november 2008 av Potto Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå