Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Alkohol og pencilin?

Gjest Guest_KAKEMONS_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_KAKEMONS_*

Hei! Jeg må gå på pencilin en stund på grunn av at mandlene i halsen er hovne. Jeg drikker også en del alkohol.

Kan det være farlig å kombinere pencilin med alkohol? Jeg mener at man tar en tablett 1 time eller 2 før man åpner flaska...

Også spørsmål nummer 2. Hvis man kysser/kliner med noen som har infeksjon i halsen/hovne mandler, kan man da bli smittet selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_KAKEMONS_*

INGEN FLERE SVAR?? HASTER MED Å FÅ VITE DETTE!

Greide ikke å droppe alkohol idag, bare måtte ha meg 3 øl...Kunne ikke ta flere, siden jeg ikke vet om det kan være farlig.

Lenke til kommentar
Det kommer an på om det er en bakterieinfeksjon eller virusinfeksjon vil jeg tro.

håper da ikke det er noen leger som skriver ut antibiotika mot virus infeksjon.

ps.. Hold deg i skinnet med drikkingen, kroppen trenger den roen den kan få. Selv om du skulle føle deg ok. Det finnes flere antibiotikum der alkohol er svært uheldig.

pps. Om du ikke greier å gå en dag uten alkohol har du et større problem enn en "simpel" infeksjon.

Endret av netroM
Lenke til kommentar

Flagyl og dens synonym preparat skal man ikke drikke alkohol under kuren. Du kan da få en antibust effekt, så da tipper jeg du iallefall ikke drikker.

Ellers så er det faktisk greit å droppe alkohol nå, fordi du har en halsinfeksjon. Det er kroppen sin måte å gi beskjed om at du er sliten.

Så dropp alkohol, og ro deg ned

Lenke til kommentar
Gjest TRÅDTARTER
Flagyl og dens synonym preparat skal man ikke drikke alkohol under kuren. Du kan da få en antibust effekt, så da tipper jeg du iallefall ikke drikker.

Ellers så er det faktisk greit å droppe alkohol nå, fordi du har en halsinfeksjon. Det er kroppen sin måte å gi beskjed om at du er sliten.

Så dropp alkohol, og ro deg ned

Jeg har drukket mye alkohol i det siste. Men det kan da ikke være årsaken til en halsinfeksjon??

Lenke til kommentar

Det kan vere årsaken ja, sterk alkohol (sprit og liknende, ergo utsagnet whiskystemme ;) ) kan gjere halsen sår, og ein får lett betennelse i sår som ein ikkje lar gro :)

Og sovidt eg veit om pencilin so demper, annulerer alkohol virkninga på dette, so då ville det vå bedre å ikkje brukt da i da heila enn å blanda det med alkohol... Og uten medisin so demper ikkje dei hovne mandlene seg, og du blir ikkje bedre..

Endret av Potto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...