Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

sliter med trådløs nett HP dv serie


Anbefalte innlegg

Prøver å finne ut problemet med min søsters bærbare HP dv6000 når hu bruker trådløs tilkobling hjemme.

Problemet er at hu faller ut av nett (altså maskina indikerer fremdeles at den er tilkobla) men den står bare å "spøler" på nettsider (uavhengig av nettleser). Viser såvidt navnet på sida/blank side .. så kan den stå en lengre stund før den kommer .. flere minutt noen ganger når dette først skjer. Så kan den plutselig hente sida og da virker den fint et lite øyeblikk. Så samme problemet igjen.

 

setter jeg opp en kontinuerlig ping mot vg sine sider ser jeg at den mister pakker innimellom.. (ingen konkrete intervall da.. kan virke fint en stund..kan stå lenge med avbrutte forespørsler..også fpr den plutselig kommer igjen)

Før noen foreslår virus/spyware som selvfølgelig er sett etter : setter du i kabel/Lan så virker alt brillefint. Ingen problemer.

Kundekonsulent på vår ISP fant ikke noe feil på routern vår.

Foreslo å teste med annen laptop itilegg.

Som sagt så gjort - jeg fikk faktisk lånt meg en likedan dv 6000 av kjentfolk. Og satte opp denne og min søsters pc samtidig. Ping loss på min søsters , ikke på den jeg lånte. Faktisk ingen av symptomene på denne i det hele tatt. Ei heller med sider som kommer opp..

(Min søsters versjon av både bios og nettverksdrivere var nyere også)

 

trådløst nettverkskort gåent ? tips ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takker for svar

 

Er det Vista på søsteren din sin PC?
Ja , den har vista - Skulle dette ha noe å si ? det var forøvrig vista på den andre jeg lånte også.

 

nå finner jeg ikke feilsymptomet hennes på den lista fra artikkelen der, men antar det kan ligge noe i det. Skal se etter serienummer ved første anledning..

Endret av resident7650
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...