Maranello Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Kvart over veldig tidlig en onsdags morgen. Tok noen bilder fra soloppgangen i fra Dalsnuten(324) i Sandnes. Pleier vanligvis å se andre veien, mot Gandsfjorden og byen, men var noe mer interessant på andre siden. ISO 100 18-70@62 f/11 Litt variert lukkertid og eksponering. Endret 20. november 2008 av b-real Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Ser ut som et maleri. Liker det. Lenke til kommentar
vimsejenta Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Pent bilde. De telefonstolpene/linjene trekker ned litt kanskje? En pen farge på himmelen og liker blåfargen i fjellene. Er det en slags tåke i borteste dalen - der det er en slags aura over fjellet om du ser hva jeg mener? Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Flott komposijon, skyene og bakken,steinen funker godt for meg, synest du ahr fått til en morgenstemning i bildet også noe som passer bra, lyset (solen) og fargene, passer også fint inn her uten å dominere. Fint bilde Lenke til kommentar
TheBoxhead Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Er ikke ekspert på landskapsbilder men liker det ganske godt. Det er en fin dybde i bildet og det er viktig, gjør slike bilder veldig mye mere levende. Er kansje litt mye av området i forgrunnen som trekker litt ned. Er mulig mine øyne er trette men det virker litt lite skarpt ? Skarphet er veldig viktig for meg på denne typen bilder. Men som sagt synes jeg lanskapsbildet har mye potensiale. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Tja, falt ikke helt i smak her da. Noe av det holder litt av min interesse for bildet av hvordan dalførene skiller seg fra bakerst i det mørke og blir lysere lengre fremme, litt sånn ringenes herre aktig. Lenke til kommentar
BorgSol1 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Likte også bildet, men er litt usikker på om jeg kanskje hadde likt det bedre i landskapsformat.. Å ta bilder nå om dagen er det nesten umulig å ikke få med spor av menneskelig inngripen. Tipper haloene kommer av at fotografen har justert bildet i enkeltområder, jeg har iallefall opplevd at det kan bli slik. Kunne tenkt meg litt mere skarpe farger. Mvh Børge Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Flott dette her, meget bra. Mulig jeg må snu meg neste gang er er der oppe Lenke til kommentar
Maranello Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Pent bilde. De telefonstolpene/linjene trekker ned litt kanskje? En pen farge på himmelen og liker blåfargen i fjellene. Er det en slags tåke i borteste dalen - der det er en slags aura over fjellet om du ser hva jeg mener? Likte også bildet, men er litt usikker på om jeg kanskje hadde likt det bedre i landskapsformat.. Å ta bilder nå om dagen er det nesten umulig å ikke få med spor av menneskelig inngripen. Tipper haloene kommer av at fotografen har justert bildet i enkeltområder, jeg har iallefall opplevd at det kan bli slik. Kunne tenkt meg litt mere skarpe farger. Mvh Børge Har sett på det jeg også, men er ganske sikker på at det ligger litt morgentåke nede i dalene. Takk for god kritikk! Sliter ofte med å få sylskarpe bilder, er enig i at det mangler litt her. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Jeg syns det var et pent bilde å se på. Litt uklart nærmest. .... når du skriver i bildeposten at det har "Litt variert lukkertid og eksponering", betyr det at det er satt sammen av flere bilder? Endret 19. november 2008 av pybalto Lenke til kommentar
Maranello Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Jeg syns det var et pent bilde å se på. Litt uklart nærmest..... når du skriver i bildeposten at det har "Litt variert lukkertid og eksponering", betyr det at det er satt sammen av flere bilder? Er et HDR-bilde ja, satt sammen av 7 eksponeringer, men ikke noe ekstrem-versjon som du ser. Lenke til kommentar
Ardisrawr Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Nydelig bilde! Liker dramatikken i himmelen, og fargene symboliserer virkelig godt at det er senhøst. Dette fikk du til bra Når det er HDR kan du sikkert opplyse bedre om det i første tråden, tror de fleste her inne har hør om hdr. Liker også at man ikke ser at det er HDR, for effekten blir ofte litt for tydelig etter min mening. Personlig synes jeg ikke at de bittesmå tellefonstolpene gjør så mye, er tross alt sånn det ser ut og de er ikke så store og kraftige på bildet at det gjør noe Lenke til kommentar
Maranello Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 Nydelig bilde!Liker dramatikken i himmelen, og fargene symboliserer virkelig godt at det er senhøst. Dette fikk du til bra Når det er HDR kan du sikkert opplyse bedre om det i første tråden, tror de fleste her inne har hør om hdr. Liker også at man ikke ser at det er HDR, for effekten blir ofte litt for tydelig etter min mening. Personlig synes jeg ikke at de bittesmå tellefonstolpene gjør så mye, er tross alt sånn det ser ut og de er ikke så store og kraftige på bildet at det gjør noe Takker for kritikk! Var en grunn til at jeg ikke opplyste direkte om at det var HDR i første post, ser at kritikken ofte går litt for mye på bruk av HDR og om folk liker effekten eller ei. Prøvde derfor å få noe HDR-nøytral kritikk her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå