abene Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Billig-PC-en XO skal i dag bli tilgjengelig på Amazon. Les mer Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Damn, trodde det var snakk om brennevin når jeg så emnetittelen. Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Vil det si at den blir fritatt for Norsk moms også? Dette er en gadget jeg har litt lyst på nemlig Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Vil det si at den blir fritatt for Norsk moms også? Dette er en gadget jeg har litt lyst på nemlig Det tviler jeg på. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Er nok en grunn til at den ikke kommer hit med det første, ja. Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 e, hvorfor er det dyrere å kjøpe to enn å kjøpe en? 2-pack for 399, og to separate for 398? Eller e det bare jeg som er latterlig dårlig i hoderegning? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 e, hvorfor er det dyrere å kjøpe to enn å kjøpe en? 2-pack for 399, og to separate for 398? Eller e det bare jeg som er latterlig dårlig i hoderegning? 2-pakningen er for å gi bort en PC til random kid i Afrika og få en selv. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 For Europe and a few other countries, the price for two XOs will be $399 (£254 or €312), according to an OLPC wiki page. One laptop bought for a donation will costs $199. No VAT (value added tax) should be charged. Amazon.co.uk will process the transactions and bill in British pounds. Nå vet jeg ikke hvordan skattereglene i Storbritannia er på slike produkter, men det vil neppe bli fritatt for norsk moms. Artikkelen gir inntrykk av at det motsatte. Håper artikkelforfatter kan sjekke med toll/skattemyndighetene og bekrefte eller avkrefte påstanden. Jeg tviler på at det er rett. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Normalt sett skal vel egentlig ingen nettbutikker legge på VAT/MVA, siden dette skal legges på først ved fortolling (her til lands har man f.eks. lov til å importere varer verdt opp i mot 200 NOK uten å betale MVA). Om det skal være slik at varen ikke skal være momspålagt må Amazon ha spesielle avtaler med tollvesenet. Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Eh... Nå er det no sånn at noen varer er momsfirie også i Norge (!?!). Om denne blir momsfri, så er det vel bare snakk om at noen som har råd til det (en importør kanskje), tar seg bryet med å saksøke staten for ikke å handle i overenstemelse med handelstraktater Norge er underlagt via EØS avtalen. Norske myndigheter er jo veldig gode på å etterkomme EU i alle tilfeller, bortsett fra skatt, avgifter og landbruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå