CSSSK Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Dere må få dere politiradio og radarvarsling på sms, så slipper dere dette tullet med å miste lappen Kjører som bare det jeg, og har spart MANGE penger på radarvarsling på SMS (lurer på om de skulle slutte med SMS?? hørte noe om d for ei stund siden ) Lenge leve politiradio :wink: Vurderer politiradio litt igrunn, men er litt usikker på hvor mye vits det er (ligger som regel litt under gransa til der lappen ryker, men uansett så svir jo bota)... Hører du at de jabber lenge før du kommer til kontrollen eller? Lenke til kommentar
Deskjet Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Mye fartsfantomer her. Noen av dere som har kræsjet eller skadet seg slik som dere kjører...?? Vet om en fra hjemstedet mitt som nesten kjørte seg ihjel på motorsykkel. Nå ligger han lam fra livet og ned, lenket til en seng for resten av livet og kan ikke snakke, bare blunke.... Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 28. april 2003 Forfatter Del Skrevet 28. april 2003 Det er forskjell på å kjøre for fort, og det å kjøre uansvarlig. Desverre henger disse to faktorene veldig ofte sammen... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Det er forskjell på å kjøre for fort, og det å kjøre uansvarlig. Desverre henger disse to faktorene veldig ofte sammen... Ja så sant, så sant. Da eg så nyhetene rett etter at påsken var over, så sa de at ca140 stykker hadde mistet lappen. Er ikke merkeligt at de setter opp mangen digitale fotoboxser. Nå kommer og prikk systemet fra jan 04. Ønsker dem begge velkommen Lenke til kommentar
ilex Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 en ting verdt å merke seg er at det ble mindre ulykker ved strekningene de satte fartsgrensa opp til 100. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Jeg ble tatt i 121 i 90 , fikk 4000 i bot. ble tatt 108 i 80 annen gang, fikk 4000 i bot. ble tatt 78 i 60, fikk 2500 i bot ble tatt i 75 i 60 , fikk 1500 i bot <--- før nyttår. Er ikke morro, er derfor på jakt etter varsler nå. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Jeg ble tatt i 121 i 90 , fikk 4000 i bot.ble tatt 108 i 80 annen gang, fikk 4000 i bot. ble tatt 78 i 60, fikk 2500 i bot ble tatt i 75 i 60 , fikk 1500 i bot <--- før nyttår. Er ikke morro, er derfor på jakt etter varsler nå. Du komemr til å slite når det blir prikkesystem.... En ting jeg lurer på er hva "prøvetid" er når ma tar lappen. Står 100(2005-03-19) under førerkortklassene på førerkortet mitt. Har blitt fortalt at det er en slags prøvetid, men ingen kompiser har klart å fortelle meg nøyaktig hva det betyr, noen her som vet? Lenke til kommentar
Sarge Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 (endret) Det er en utrolig uansvarlig holdning til fartsgrenser i denne tråden. En ting er å være litt tung på pedalen i 80-sonen, noe helt annet å kjøre bevisst alt for fort eller å kjøre svært fort på veier med lave fartsgrenser. Veiene med 60km/t og lavere er ofte forbundet med at fotgjengere, barn og andre myke trafikanter ofte ferdes på eller nær disse veiene. Jeg håper virkelig at dere som bevisst kjører alt for fort på disse stedene mister lappen LENGE. Men jeg taler sikkert for døve ører. Så la meg heller nevne et annet ord som kanskje får dere til å tenke dere om: Regress! Slike fartovertredelser vi snakker om her kan føre til at forsikringsselskapene forlanger utbetalt erstatning dekket av den som grovt har overtrådt reglene. Tenk litt gjennom hva et trafikkoffer kan utløse av kostnader... Se så for deg at du faktisk må betale dem selv fordi forsikringsselskapet ikke dekker resultatene av dine grove trafikkregelovertramp. Klippet fra Gjensidige: Eksempler på årsaker til avkortning og/eller regress: Grov uaktsomhet: Noen typiske eksempler på grov uaktsomhet tilknyttet motorvognforsikring: For stor fart etter forholdene En svært vanlig avkorting er for skader hvor farten har vært uforsvarlig høy. Det er normalt ikke tilstrekkelig avkortingsgrunn at farten har vært en del over fartsgrensen. Ofte snakker vi om svært grove fartssynder der farten er en utløsende årsak under de rådende forholdene. Kjøring mot rødt lys. Skade som skjer ved kjøring mot rødt lys når motparten har grønt vil normalt kunne føre til avkorting i erstatningen. Det er både ulovlig og årsakssammenhengen er klar. Hasardiøse forbikjøringer Når føreren av bilen setter seg og andre trafikanter i stor fare ved en forbikjøring som betegnes som grov uaktsom, og det skje en skade vil, avkorting i erstatningen kunne komme på tale. [ ... mange flere årsaker til regress/avkorting ... ] Den som trodde at Statens bøter veier tyngst økonomisk når ulykken er ute bør ta på seg tenkehetten en gang til. Endret 13. mai 2008 av Sarge Lenke til kommentar
aarlings Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 mista nettopp lappen.. hadde den i en månde... 89 i en 60 sone :S har hørt at hviss du ikke hører noe fra politiet på 2 eller 3 uker så får du lappen igjenn... er dette bare bullshitt eller? mista nettopp lappen.. hadde den i en månde... 89 i en 60 sone :S har hørt at hviss du ikke hører noe fra politiet på 2 eller 3 uker så får du lappen igjenn... er dette bare bullshitt eller? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Ikke ment negativt Sarge, men var det nødvendig å poste i en 5 år gammel tråd? Lenke til kommentar
Sarge Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Ikke ment negativt Sarge, men var det nødvendig å poste i en 5 år gammel tråd? Søkte på nettet for å finne ut mer om ulike reaksjoner ved grove fartsovertredelser, og fant denne tråden. Synes det var en utrolig skjevfordeling av holdninger til fart og fartsgrenser her, så, ja, jeg syntes det var greit å poste i tråden. Sjekket egentlig ikke hvor gammel tråden var. Den er her, og da er det vel greit å poste sin mening? Lenke til kommentar
aarlings Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 hvordan skaffer eg meg radarkontroll på sms?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå