Gå til innhold

Miste lappen, hvilken straff?

miniPax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
190 i en 50 sone' date=' ikke verst :yes:

quote']

joa, var lett sykkel dah.. Han fikk aldri prøve med bil, for han stakk til Bardefoss, eller vardefoss.. (Militæret)

Trimmet lett sykkel vel?

Trodde det het Bardufoss ?

Ja, han testa Full Trim, men jeg sa jeg ikke viste hva det hette. (Bardufoss)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk brev fra snuten i går.

Får 8000,- i forelegg, og kan risikere å miste lappen i opptill 8 månder.

Men som det så fint sto i brevet, Indragelsen av førekortet blir ikke endelig bestemt før saken er rettskaffelig avgjort. Hvor lang tid det nå enn tar... *sukk*

Lenke til kommentar

Hihi, purken i asker er ikke akuratt lure, har en kompis som ble stoppa av sivil i 90 i 40-sonen på peden sin. De lurte på om han hadde drukket/stjålet mopeden siden han kjørte så fort (og heller ikke kunne vise fra mopedførerbevis/vognkort), de fikk id og sjekka alt, han fikk gå, men de kommenterte at han måtte fikse baklyset, det virka ikke. DEt er sinnsvakt hva man kan snakke seg ut av...

Lenke til kommentar

I fjor sommer "lånte" en kammerat av meg en Audi A8 av faren sin.

Han var da 16 år gammel. Han kjørte på motorveien i Åsane i 150km/t. (det er 80 sone der). Også kræsjet han i purken. Bremset jo kraftig ned før sammenstøttet da. Kjørte i purken bakfra.

16 år, kjører i 70km/t fortere enn fartsgrensen, og kræsjer i purken.

Han fikk den saftige boten, 10 års utsettelse på lappen (eller var det mer?)

og to år betinget fengsel.

sinnsykt uflaks eller???? :lol::lol::lol::lol:

Lenke til kommentar
Hvis jeg, hypotetisk sett, skulle bli stoppet av snuten for å ha ligget i...la oss si 125.89Km/t i 80 sone, dvs 14,89Km/t* over grensen for å miste førekortet, hvor lenge kan jeg da forvente meg å måtte bruke kollektiv-tilbud :cry: ? Og hvor mye av lommepengene mine må jeg sette av :evil: ?

PS: det er lov å mobbe :oops:

*EDIT: 9.89Km/t over. Mener å huske at snuten sa 10Km/t over grensen.

Hypotetisk sett, 6 til 12 mnd uten lappen, og MYE penger vekk på kollektiv og taxi. :lol::lol::lol::lol::lol:

Lenke til kommentar

Dere må få dere politiradio og radarvarsling på sms, så slipper dere dette tullet med å miste lappen :lol::lol:

Kjører som bare det jeg, og har spart MANGE penger på radarvarsling på SMS :woot::woot:

(lurer på om de skulle slutte med SMS?? :roll: hørte noe om d for ei stund siden :cry::cry: )

Lenge leve politiradio :wink:

Lenke til kommentar
Fikk brev fra snuten i går.

Får 8000,- i forelegg, og kan risikere å miste lappen i opptill 8 månder.

Men som det så fint sto i brevet, Indragelsen av førekortet blir ikke endelig bestemt før saken er rettskaffelig avgjort. Hvor lang tid det nå enn tar... *sukk*

:lol: Det ble en dyre lærepenge, eller hva :D

Har aldri fått fartsbot eg :roll:

Lenke til kommentar

Ble tatt i 60 sonen i 180 :cry: i tyvlånt bil, de var ikke så veldig blide. Det var ikke dommeren heller :cry: det er omtrent 10 år siden. Kjører pent i dag.

Og det er ikke noe jeg er stolt av, måtte selge min egen bil for å betale bota som svei noe helt forferdelig, pluss at jeg mista jobben som bilbud. Jeg måtte også in ei god stund.

:yes: Kjører pent i dag :yes:

Lenke til kommentar

Jeg satt på med typen til søss en tur oppover østerdalen for 3 år siden 125 på cruisecontrolen i 90'n og woops så hadde vi en sivillpolitibil med full lyd og lys bak.

Ble stoppa og etter mye snakk så sier politifolka at vi hadde flaks siden vi bare kjørte 110 og siden det var ferie og greier så skulle han bare få en advarsel. så jeg takker til dårlig måleutstyr, har testa speedometeret på bilen seinere og det måler bare 3 km/t for lite.

Lenke til kommentar

Da jeg akkurat hadde fått lappen (for ca 10 år siden) ble jeg stoppet i standard fartskonroll i en 60 sone. Jeg husker ikke hvor mye speedometeret mitt viste, men målinga til politiet var på 110 km/t. De var greie mot meg siden jeg nettopp hadde tatt lappen, og justerte målinga ned til 85 km/t. Dermed slapp jeg unna med bare bot. :p

Lenke til kommentar

Han var da 16 år gammel. Han kjørte på motorveien i Åsane i 150km/t. (det er 80 sone der). Også kræsjet han i purken. Bremset jo kraftig ned før sammenstøttet da. Kjørte i purken bakfra.

sinnsykt uflaks eller???? :lol::lol::lol::lol:

Nei, vil heller si sinnsykt uforsvarlig. Han fortjente det.

Lenke til kommentar

sinnsykt uflaks eller????  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Nei, vil heller si sinnsykt uforsvarlig. Han fortjente det.

Bra sagt :yes:

Lenke til kommentar

sinnsykt uflaks eller????  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Ville ikke hvert han nei...men som sagt, han fortjente det...han nærmest bedde om det!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...