Gå til innhold

Miste lappen, hvilken straff?

miniPax

Anbefalte innlegg

Hvis jeg, hypotetisk sett, skulle bli stoppet av snuten for å ha ligget i...la oss si 125.89Km/t i 80 sone, dvs 14,89Km/t* over grensen for å miste førekortet, hvor lenge kan jeg da forvente meg å måtte bruke kollektiv-tilbud :cry: ? Og hvor mye av lommepengene mine må jeg sette av :evil: ?

PS: det er lov å mobbe :oops:

*EDIT: 9.89Km/t over. Mener å huske at snuten sa 10Km/t over grensen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
125kmt i 80 sonen? Er du gal eller? Du kjører ikke 125kmt i 80 sonen uten å sjekke om purken er der! Har du ikke lært noe ;)

Sivil med måleutstyr. Og jo...jeg har lært noe....nå :-?

En kompis av meg måtte akkurat inn for dette. 134 i 80 sone.  

Han mistet førerkortet i ett år og måtte 12 dager i fengsel ubetinget.

Hadde en kammerat som ble tatt i 140 i 80 sone...han mista lappen i 6mnd + bot tror jeg...men han måtte ikke i buret. Er det trynefaktor med i blidet her eller? I såfall ryker jeg inn 21år + 15år sikring :roll:

Lenke til kommentar
Må man ikke ta oppkjøring og/eller teorieksamen på nytt hvis man mister lappen før man har hatt den 2 år sammenhengende?

Bare oppkjøringen om du må det.

Har en kompis som hadde hatt lappen et halvt år ellerno, er ikke sikker på hvor fort det gikk, men han mista lappen i 6 mnd og måtte ta teori, alt obligatorisk praksis og oppkjøring på nytt...

Tror trynefaktor også teller en del, ei venninne klarte å snakke seg ut av 160 (på speedometeret) i 90 sona :) Snuten slo ned litt på farta sånn at hu slapp å miste lappen, men fikk saftig bot da... Urettferdig :cry:

Trodde det var 115 som var grensa i 80 sona jeg? Huffda, da ligger jeg litt for ofte i faresonen...

Lenke til kommentar
En smule Off-topic:  

Hva bruker du/dere til å sprenge den båten i sprengningseksperten1 videoen _StatuS_  ?

Er ikke sikker. Var ikke med på å lage den. Tror det er et vanlig knallskudd eller.no.

Trodde det var 115 som var grensa i 80 sona jeg? Huffda, da ligger jeg litt for ofte i faresonen...

Var en liten trykkleif som hadde sneket seg inn :) Rettet på det nå. Tror det er 116Km/t som er grensa. Noen som vet sikkert?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-QqZexW9o
fra 70kmt og oppover, så ryker lappen når du har 36kmt over fartsgrensa

70 sone = 106kmt

80 sone = 116kmt

90 sone = 126kmt

60 og under = 26kmt

90 sone = 126kmt eller 90 sone= 131kmt hvis det er Klasse A motorvei

Mister du lappen mer enn 6mnd må du regne med oppkjøring og evt. teori. Mister du lappen mer enn 1 år, så er det som regel litt tid innafor stengte murer også :lol:

Lenke til kommentar

190 i en 50 sone, ikke verst :yes:

Dæven, det var strengt, trodde ikke du ble fotturist på 125 på 80.

tror jeg fjerner blytøffelen fra pedalen nå, har lite lyst til å.

Synd det med lappen din forresten, men det går vel fort og du har vel lært en hel del om ansvar og sikkerhet nå..... :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...