abene Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Adobe har lagt ut en ny versjon av plugin-programmet Camera Raw. Les mer Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Synes det er dårlig at de ikke virker med cs3, tenk på alle som har betalt dyre dommer for cs3 og ikke får brukt dette, huff... Lenke til kommentar
JKKLstudio Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 (endret) Dette kan enkelt omgås!! Hent ned Adobe DNG Converter (frittstående program som er GRATIS) og konverter alle typer RAW-fil til .dng format. Da kan den hentes opp i CS, CS2, CS3, CS4 og CS??. Da kan du glemme oppdatering av siste CAMERA RAW hele tiden. Det er jo det som er litt genialt med DNG-formatet. Men kanskje ikke for alle "verdensmestre" som sier at DNG ikke er bra nok! OG hva er forskjellen på dedikert RAW og DNG? PS. Jeg konverterer alle mine .CR2 filer til .dng format (bytter samtidig navn på bildefila til: XXX_motivbeskrivelse_dato.dng) (kjempekjekt når en bruker 2 kameraer og sorterer etter opptakstidspunkt [betinger at begge kameraene er dato/tid-synkronisert. Det kan jeg gjøre via MACen og CANON EOS Viewer Utility , og legger dem i mapper, merket: 20081121_"jobbnavn". Endret 21. november 2008 av xST©NE2005 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg