Filosof Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Jeg har akkurat kjøpt meg et nytt kamera - Sony HDR-SR10 Dette er et harddiskkamera som filmer i full HD. Selve kameraet er genialt bra, men problemet er at jeg ikke får det til å fungere på Mac. Jeg har forsøkt å åpne det i både iMovie og Final Cut (Express) men ingenting funker. Dette er fremgangsmåten min: Jeg kobler kameraet til Mac-en via USB-pluggen. Så åpner jeg kameaet og filene i denne rekkefølgen: "Åpner kamera" !_BDMV !_CLIPINF (the .cpi files, vises som grå) !_PLAYLIST(inneholder kun 00000.mpl) !_STREAM (the .mst files, vises som grå) Så overfører jeg dem til skrivebordet - for så å prøve å importere dem inn i iMovie/Final Cut... uten noe annet resultat enn en feilmelding. Kan noen hjelpe meg? Plis? Lenke til kommentar
fryseboks Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 problemet sitter mellom stolen og tastaturet. clicky Lenke til kommentar
Filosof Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 problemet sitter mellom stolen og tastaturet. clicky For det første er dette ikke mitt kamera - jeg har HDR-SR10, mens dette er HDR-SR5. For det andre skjer det ingenting når jeg plugger inn kameaet, jeg må søke på det, og hente filene manuelt. Men, filmen var stilig Lenke til kommentar
fryseboks Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 på kameraet står det faktisk HDC-SD5, og er et panasonic, men det er ikke poenget med videoen, poenget er å vise hvordan man importerer avchd video inn i final cut express... Hvilket kamera du har skal ikke ha noe å si, så lenge videoformatet er det samme Lenke til kommentar
simmyt Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Dette er fremgangsmåten min: Jeg kobler kameraet til Mac-en via USB-pluggen. Så åpner jeg kameaet og filene i denne rekkefølgen: det kan hende imovie er mer samarbeidsvillig om du kobler opp via dockingstasjonen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå