PhiWo Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Hvordan legger man et program i startup-en til pcen? Slik at når Windows starter, starter også dette programmet? (EDIT: Tastaturproblem i Innlegg #7) Endret 17. november 2008 av PhiWo Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Hvis jeg ikke husker feil; kopier en snarvei til programmet til startup-mappa. Den finner du ved å velge Utforsk / Explore på Start-menyen, og finne mappa som heter Startup. Slik er det iallefall i Windows XP, Vista har jeg ikke testet enda. Men samme mappe finnes der, så antar det vil virke! Lenke til kommentar
PhiWo Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Det prøvde jeg for 2 min siden Fant ut at det ikke virka, så jeg spurte her.. Hehe. (Nå restarta jeg forsåvidt ikke hele maskinen, men bare logga av og på, men det restarter jo windows da.. Hvis dette har påvirkning skal jeg prøve å restarte..) Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Åja, det skulle du sagt! Hehe... Vel, hva slags program er det snakk om da? Noen programmer har valgmulighet for å starte ved oppstart i innstillingene sine. Lenke til kommentar
PhiWo Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Det er et program jeg starter, så forsvinner Task Bar-en Om jeg starter det igjen, kommer den tilbake. Veldig greit.. Det er verken innstillinger eller noenting i programmet. Bare start.. Og start igjen. Ikke det at det er så tungvindt å dobbeltklikke på et ikon på skrivebordet når man starter maskinen, men hadde jo vært fint om den forsvant fra starten av.. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Hm... Aldri hørt om før, men det er sikkert nyttig. Hehe... Vel, hvis det ikke starter når du legger det i Startup-mappa må jeg si jeg ikke veit hvordan det funker. Desverre. Lenke til kommentar
PhiWo Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Hm.. Neinei.. Google er en fin ting, men har til nå bare funnet kryptiske ting jeg ikke skjønner noe av uansett.. (Vet ikke hva som er best, å lage ny tråd, eller å legge til et emne inni denne?) Du vet forresten ikke hvordan jeg kan få tastaturet mitt til å funke FØR windowsen starter? Hver gang jeg starter får jeg opp at jeg må¨velge mellom å starte "Windows XP" eller "Windows XP (Orginal)" og må vente 30 sek før den automatisk starter den avmerkede. I og med at jeg ikke får trykket på enter, må jeg vente disse 30 sek. Flere problemer er at jeg ikke kommer inn på BOOT-menyen eller Safe-mode... Ja, alt det før windows kommer..! Det ble langt, og noe som ikke har noe med saken å gjøre, men det får bare være.. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 http://www.pcnineoneone.com/windows-videos...p/startapp.html Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Du vet forresten ikke hvordan jeg kan få tastaturet mitt til å funke FØR windowsen starter? Hver gang jeg starter får jeg opp at jeg må¨velge mellom å starte "Windows XP" eller "Windows XP (Orginal)" og må vente 30 sek før den automatisk starter den avmerkede. I og med at jeg ikke får trykket på enter, må jeg vente disse 30 sek. Flere problemer er at jeg ikke kommer inn på BOOT-menyen eller Safe-mode... Ja, alt det før windows kommer..! Det ble langt, og noe som ikke har noe med saken å gjøre, men det får bare være.. Antar du har et USB-tastatur? Ofte kan man stille inn når hovedkortet ditt skal starte USB-enheter i BIOS. Hvis du plugger inn et vanlig tastatur i en SP2-port, så kan du sjekke det. Lenke til kommentar
PhiWo Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Det funka visst etter uttallelige ganger å flytte den inn og ut av "Startup"-mappa, hehe. Takk for hjelp, anyways Fisk1: Ok, lurte på om det kunne ha noe med noe slikt å gjøre, i og med jeg ikke har hatt usb før. Lenke til kommentar
knut4629 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Hei Skaff deg gratisprogrammet TweakNow WinSecret - det holder orden på oppstart og mange andre kontroller i windows... Knut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå