banansplitt™ Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Ja, da har alt kokt ned til dette og særemnet skal for min del leveres i morgen, og dum som jeg er starter jeg ikke før nå. Oppgaven er å skrive en analyse / tolkning av boka Harry Potter og de vises stein, og nei, jeg har ikke lest boka. (Ja så dum jeg er). Kjappe spørsmål: 1. Hvilken litterær periode tilhører boka? (1997) 2. Noe viktig å ta med sånn ellers? Lenke til kommentar
H80 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Det er fremdeles mange timer igjen til du skal levere særemnet. Les boka og skriv analysen, burde gå helt fint på den tiden du har til rådighet. Søvn er oppskrytt. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Jeg ville kanskje lagt inn noen sammenligninger med de tingene som Rowling tydeligvis er inspirert av, Roald Dahl, CS Lewis, etc. La oss vite hvordan det går da! Ser at det kan bli gode karakterer her! Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Det er fremdeles mange timer igjen til du skal levere særemnet. Les boka og skriv analysen, burde gå helt fint på den tiden du har til rådighet. Søvn er oppskrytt. 1. Jeg leser nok ikke bøker. 2. Så trøtt som jeg er, er det å lese en bok ganske håpløst. 3. Dette er bare oppgave 1, jeg har en annen oppgave som går på å sammenligne boka med filmen. Og ja, jeg er dum. Jeg ville kanskje lagt inn noen sammenligninger med de tingene som Rowling tydeligvis er inspirert av, Roald Dahl, CS Lewis, etc. La oss vite hvordan det går da! Ser at det kan bli gode karakterer her! Prøvde å søke litt på nettet, men fant ingenting. Hvilke sammenligninger kan man trekke til Roald Dahls bøker? Endret 17. november 2008 av Points Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Du rekker ikke lese,boka, men du rekker å lese analyser/sammnendrag innen natten er omme Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Les boka. Den første Harry Potter boka er en barnebok, for faen. Burde ikke ta deg mer enn 2 timer. Hvis du er for trøtt til å lese en barnebok, gå og legg deg. Endret 17. november 2008 av Alinoe Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Du rekker ikke lese,boka, men du rekker å lese analyser/sammnendrag innen natten er omme Fant dessverre ingen analyser om denne boka på nett. Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Du finner mange sammendrag av hva som skjer i boka hvertfall. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Hva som skjer i boka har jeg full kontroll på. Hvordan boka er skrevet har jeg absolutt ingen anelse om. Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Har du boka da? Da kan du fort finne ut om det er mange illustrasjoner for eksempel? Hvordan er synsvinkelen? Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Hmm, illustrasjoner? Som i bilder? Dette har jeg til nå (400 ord, 600 ord to go): - Kort innledning om boka, når den er skrevet og litt om forfatteren. - Kort sammendrag av fortellingen. - Litt om omgivelsene. - Synsvinkel som i tredjeperson, men "allvitende". - Liten introduksjon til karakterene. - Litt sammenligning til Roald Dahl. Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Ja, som i bilder. Du kan også ta med hvem boka passer til. Gutter? Jenter? Alder? Endret 17. november 2008 av Nistelrooy Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Det har jeg allerede. Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Her står det litt analyse av forskjellige deler, delt inn i kategorier. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Takker. 575 words down, 425 to go. Nå har jeg skrevet MASSE tull hittil, enda mere tull jeg kan skrive? Litt tekstfyll f.eks, bare for å få opp mengden ord. Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Har du beskrevet hovedpersonene og miljøet? Er det mye skildringer og lignende? Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Gjort alt det ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Skrevet om fenomenet,hvorfor den ble så *popis* Ulike skildringer fra andre bøker\forfattere. Om hvilken sjanger den inneholder. Særemne teller vel 50% av karakteren på vgs(mye mindre på grunnskole) Håper du får en solid 2`r Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Med tanke på at de er ei bok så er det nok grunnskulen trådstarter går i. VGS særemne krevde iallefall tidlegare fleire bøk som pensum og analyse av forfatterskapen sett over fleire bøk/ perioder. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Går nok VG3 jeg skjønner du. Men da er den levert. Kortere enn den skulle vært, men den er levert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå