Gaston Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Hei Jeg vil ha en mobil som er billig (ikke over kr 1900,-, har GPS, bra kamera (kanskje 5mpx)). Jeg vet at prisen er for lav, men jeg tar imot alle tilbud, selv brukte mobiler. Hadde satt meget stor pris på om du kunne hjelpe meg. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Da er det i utgangspunktet brukt som er aktuelt for deg, ja. Sjekk bruktmarked.no, finn.no, qxl.no osv. Hvis du klarer å vente litt og spare videre, eventuelt kan kjøpe telefon med binding (noe jeg egentlig ikke anbefaler generelt), så er Nokia 6210 Navigator en bra og billig telefon. Jeg vet at den går over budsjettet ditt (koster 2300-2400 kr), men jeg vil likevel anbefale at du ser om du kan velge den likevel (om du ikke har veldig hast med å få ny telefon). Den er, som Amobil formulerer det, et kupp. Den har ikke 5 megapiksel-kamera, men 3 megapiksel med LED-lyd som tar gode bilder, og GPS-delen er veldig bra. Alternativer i samme prisklasse er Nokia 6110 Navigator, SE C702 og Samsung i550. 6110 gir deg mye mindre for pengene enn 6210, spesielt på kamerafronten. C702 kommer bra ut i test hos Amobil, men i ettertiden rapporterer svært mange om problemer, ustabilitet, treghet osv med den. GPS-delen i i550 er dessuten begrenset, skjermen er svak, og jeg synes også at bildene blir mindre skarpe. Som sagt, jeg vet at jeg ikke svarer på spørsmålet ditt. Men da måtte svaret bare ha vært "Det finnes ikke så billige GPS-telefoner". Lenke til kommentar
jornhd Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Den billigste mobilen med GPS og 5 mpix kamera er Nokia 6220 classic i følge prisguiden, til 2515 kr. Edit: Så forresten nå at Japan Photo selger denne for for 199, totalpris 1979, med 12 mnd Tele2 Champion. Det er faktisk utrolig skjeldent at totalprisen med binding er lavere enn prisen uten abonnement. Endret 17. november 2008 av -blo- Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Vurderer veldig sterkt å kjøpe Nokia 6220 classic som har alt! Problemet er at det vil koste en formue å bruke GPSen. Synd det ikke er Google maps som er laaangt mye billigere. Nokia maps-GPS er jo steindyrt. Leste et sted at det blir langt over 3000kr året!? Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Selve GPS-delen er gratis, og kartene er gratis. Det du betaler for er abonnement for stemmestyring. Jeg vet ikke noe om prisene på det, da jeg ikke bruker det selv, men alt annet er i alle fall gratis. Gratis kart er i alle fall det mest sentrale for meg. Andre leverandører har det kanskje slik at du får med kart over et egenvalgt land med på kjøpet, andre land må du kjøpe selv. Med Nokia Maps kan du enten forhåndslaste kart over områder du skal til, eller laste ned løpende, slik Google Maps gjør. Begge deler er gratis (dvs., du betaler for eventuell datatrafikk, men det er til mobilselskapet), såfremt du ikke trenger turn-by-turn navigation. Lenke til kommentar
jornhd Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Den dyreste navigasjonspakken til Nokia Maps koster €130 i året, dvs litt under 1200 kr, men klarer du deg med mindre områder koster Norden €70 og Europa €99. Se priser og områder her: http://www.nokia.no/A41373454. €70 er omtrent det samme som de årlige kartoppdateringene til Garmins gps'er koster, så det kan vel ikke sies å være spesielt dyrt. Ellers er det ingenting som forhindrer bruk av Google maps på telefonen også. Det er gratis å laste ned, men siden kartene må lastes ned fortløpende genereres det en del datatrafikk under bruk. Det slipper du med Nokia maps. Skal du navigere i utlandet blir det fort grisedyrt med Google maps. Edit: Siterte dekningstabellen litt feil. Endret 19. november 2008 av -blo- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå