Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med DNS server i Win2000 server.

Anbefalte innlegg

Jeg har følgende problem:

Ett nettverk med en windows 2000 server med domenenavn f.eks microsoft.com

Alle klientene som kobler seg opp mot den får igjennom DHCP DNS serveren 192.168.0.100 (som er den lokale win2k serveren)

Jeg har satt opp DNS server på win2k servern hvor jeg har satt opp forward til en DNS server ute på nettet, og det fungerer helt fint.

Problemet er når kunden skal surfe til sin eget domene som har samme domenenavn som win2k serveren har, så får de siden kan ikke vises som jeg da vil tippe kommer av at DNS serveren ikke videresender forespørselen fordi den tror web sidene vil ligge lokalt på win2k serveren.

Er det noen som vet hvordan jeg kan få DNS serveren til å forwarde forespørselen sånn at de kan få opp web sidene sine?

Og nei jeg kan ikke endre DNS server på klientene siden det er win XP, og da bruker den vinter og vår på å logge inn hvis ikke primary DNS server er den lokale serveren.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... sjekket kjapp gjennom retningslinjene nå nettopp, men fant ikke at det ikke var lov å ha større enn 50x50.

edit: glem det. fant det :D Men håper det ordner seg siden bilde er såpass lite. under 2kb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...