Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Jeg har laget en nettside i Office 2003 Publisher. Navnet på nettsiden er klart og webhotell er kjøpt og betalt og jeg har fått info om dette på mail. Alt er klart! Det eneste jeg skal gjøre er å laste opp filen til min nettside. Jeg forstår at jeg trenger ett FTP program, men hvilket er det beste og enkleste i bruk? Jeg skal kun laste opp filen så den kan ses på min nettside. Trenger ikke noe avansert programvare. Backup tar jeg selv. Jeg har prøvd Coreftp, filezilla, og AFS men jeg forstår ingenting. Endret 17. november 2008 av Slettet-0ncAanc1 Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 SmartFTP er vel det jeg selv er mest fornøyd med. Følgende du gjør når du har installert programmet er som følger: - Du legger inn følgende informasjon i Host/adresse, brukerid, passord feltene som du har fått tilsendt fra ditt web hotell. - Så trykker du generelt sett på "koble til" eller noe liknende(er en stund siden jeg selv brukte dette, så tar det jeg ca husker). Også når du er inne skal du få opp mappene/filene du har liggende inne på web hotellet ditt. Det du så gjør er at du drar filene/eller laster opp ved å trykke på ikonet/høyreklikke også drar/limer du de inn i vinduet hvor alle filene/mappene på web hotellet ligger. Da skal den lastes opp, og du har filen på siden din. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Filezilla er på norskt og hvis du ikke skjønner begreper som adresser, brukernavn og passord og slikt, så mangler du noe helt grunnleggende og da tror jeg at å lage hjemmesider ikke er på sin plass. Filen må lastes opp ved et ftp program til din host og legges i rett mappe. Filen må dessuten ha rett navn slik at de besøkende som kommer innom din side får lastet rett fil. Kom heller med mer konkrete spørsmål hvis du lurer. Å gi deg en "smørbrødliste", vil ikke gjøre at du lærer de helt grunnleggende begrepene... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Filezilla er på norskt og hvis du ikke skjønner begreper som adresser, brukernavn og passord og slikt, så mangler du noe helt grunnleggende og da tror jeg at å lage hjemmesider ikke er på sin plass. Filen må lastes opp ved et ftp program til din host og legges i rett mappe. Filen må dessuten ha rett navn slik at de besøkende som kommer innom din side får lastet rett fil. Kom heller med mer konkrete spørsmål hvis du lurer. Å gi deg en "smørbrødliste", vil ikke gjøre at du lærer de helt grunnleggende begrepene... Det heter norsk, ikke norskt. Trenger jeg vite om brukernavn og passord for å lage hjemmeside? Det var nytt for meg.. Jeg har laget en hjemmeside på 3 sider og jeg har ikke blitt spurt om brukernavn og passord ennå... Brukernavn og passord måtte jeg derimot opplyse om når jeg brukte FTP-programmet. Jo jeg har laget hjemmeside og den er ferdig så den vil jeg gjerne ha ut på nett. Og det har jeg nå klart. Takk til Nidaroo. Du kommer ikke langt med å være frekk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Ja du trenger brukernavn og passord for å kunne laste opp filer til et webområde. Du sa i første tråd at du ikke forstår noen ting om de ftp programmene, så når jeg på en vennlig måte skal gi deg noen input. Spørs om hvem som er frekk her. I allefall kommer du ikke til å noen flere svar fra meg... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Du kommer ikke langt med å være frekk. Det var jo du selv som sa at du ikke skjønte noe, så synes det var et helt greit svar du fikk. Man må jo konkretisere hva man ikke skjønner slik at en kan få anstendig veiledning i stedet for å ta alt fra A-Å. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå