Erav Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Ja, da er den kalde og forferdelige vinteren her. Og tiden er inne for å bygge en kropp som du kan ta med på stranda Har treningsprogram, men trenger hjelp med å få i meg riktig mengde med næring, proteiner osv. Har egentlig alltid gitt faen i kostholdet mitt, men så leste jeg at et godt treningsprogram uten kosthold, er trening uten mening. Noen som kan sette opp noen få retter jeg burde få i meg? Jeg er 16 år nå, rundt 1,75 høy og veier rundt 70 kg. Jeg gjør både styrketrening og kondisjon. Min mor er veldig skeptisk på at jeg skal kjøpe f.eks. protein pulver, hu trur det er steroider og at jeg ødelegger kroppen min med sånt. Så ikke vits å nevne pulver.. Takk for alle svar. Endret 1. desember 2008 av Erav Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 hei! jeg suger egentlig på kosthold, men mitt kosthold, som i følge Oz-racing er forfærdelig dårlig, og det er det nok;), funker for meg! jeg blir stor med tanke på muskler og legger ikke mye på meg: frokost: 3 brødskiver med kaviar og majones..eller tunfisk, eller syltetøy/ost..alt som er sunt og magert egentlig! og ett stoort glass melk..for nytelsens skyld! + ett eple så stikker jeg på bussen, og halvsover i en time til klokken er halv 9..da begynner skolen. klokken ti bruker jeg å styrte ned i kantina og kjøpe meg eple. kvart over 11 bruker jeg å spise ei skive, og det samme gjør jeg klokken 12, sammen med melk og ett eple. så lever jeg på de to eplene til klokken er halv 5, da jeg spiser middag. bor alene hjemme, så middagen for neste uke blir noe slikt: En renskåret nakkekotelett, 2 poteter, 2 stekte gulrøtter. så drar jeg og trener, og tar en pulvershake etter jeg har trent. du kan forresten hilse morradi og si at proteinpulver ikke er steroider. det er rent protein. og protein finnes også i melk og kjøtt. er melk steroider? skjønner hva jeg mener? så er det turen hjem, og da spiser jeg 2 brødskiver og et stooort glass melk.. gjentar seg hver dag untatt helgene.. bare at treningen blir i variert styrke, med styrketrening mandag, onsdag, fredag, søndag...neste uke derigjen er det tirsdag, torsdag og lørdag. fotballtrening mandag, tirsdag, onsdag og torsdag! Lenke til kommentar
TehKris Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Du trenger kcal fordelt på protein, karbohydrater og fett. de to sistnevnte bør være av den sunne sorten. Du trenger ca. 3000 kcal +- 500 kcal for å gå opp / ned i vekt. Lenke til kommentar
DMN Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 La moren din lese denne tråden her; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56972.0 Lenke til kommentar
rolax Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Nå ble tråden bumpa, og kanskje det er litt seint å svare.. men. Sunt og magert? ... hør på oz racing. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 (endret) tror du nok forvekser 2 tråder her Rolax hakke svart i denne tråden her ser du edit: men når jeg først har skrevet kan jeg jo si litt, få i deg mye proteiner - helst ligg på 2-4 gram per kg kroppsvekt, ligg også høyt på carbs, hvor mye du skal ha i deg er litt individuelt, men sånn på bulk er det ikke unormalt og ligge på 2-4 gram per kg kroppsvekt der også.. for fett er en tommelfingerregel å ligge på ca 1x gram per kg kroppsvekt.. dette er bare nøkterne tall for å gi deg en pekepinn.. Endret 30. november 2008 av OZ-Racing Lenke til kommentar
rolax Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 @oz racing Jeg tenkte på denne delen jeg suger egentlig på kosthold, men mitt kosthold, som i følge Oz-racing er forfærdelig dårlig, og det er det nok;), Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 sånn sett ja joa, takk for tillitten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå